Vállalkozó gyerekek: 3 kislány, aki mert nagyot álmodni

szülő vállalkozás család anya gyerek
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A legtöbb iskolás korú lány a tanulás mellett szakít időt valamilyen hobbira is. Sokan sportolnak, mások festenek, ez a három kislány pedig gondolt egyet, és - szülői segítséggel - vállalkozást indított.

Willa és a kozmetikumok

A 12 éves Willa Doss már kilencévesen nehezményezte, hogy szülei kistestvére babaszappanját használják az ő mosdatásához is. A producer anyuka pedig, aki gyerekkorában bőrproblémákkal küzdött, hamar meglátta a lehetőséget kislánya megjegyzésében. Miután rájöttek, hogy a boltokban a 9-14 éves korosztálynak szinte semmiféle kozmetikumot nem találni, közösen elhatározták, hogy saját biokozmetikum márkát hoznak létre. Három és fél évig tudatosan fejlesztették, így ma már weboldalon vásárolhatjuk meg a termékeket, amik között szájfénytől a mosakodóhabon át az ottalvós táskáig szinte minden megtalálható, ami a kiskamasz lányokat érdekli. Willa pedig aktívan részt vett a munkafolyamatokban: barátnőivel ötleteket gyűjtöttek, és felmérték a piacot, miközben bőrgyógyászok és sminkesek támogatták őket.

willaskincare.com
willaskincare.com

Jelenleg 17 terméket forgalmaznak, de a szájfénytől eltekintve szerencsére sminkelésre senkit sem bátorítanak. A bio tisztálkodó- és ápolószerek persze mentesek minden olyan káros anyagtól, melyek árthatnak a gyermekek bőrének, ráadásul állatokon sem tesztelik őket, és még az áruk is kedvező. A siker viszont nem bódította el az ügyes kislányt, mikor gyerekzseninek titulálják, csak legyint, és közli: saját márka ide vagy oda, ő továbbra is hétköznapi lánynak érzi magát.

Cecilia és a ruhák

Míg tízévesen a legtöbben maximum a babáinak varrnak ruhákat, addig az amerikai Cecilia Cassini kortársainak tervez, varr és forgalmaz saját márkás ruhakollekciókat. Mindemellett saját céget alapított, és a ruhákat ő maga varrja, melyek ráadásul újrahasznosított anyagokból készülnek. Ceciliát senki sem erőltette erre a pályára, már ötévesen átalakította nővére ruháit, hatodik születésnapjára játékok helyett pedig profi varrógépet kért és kapott.

AFP
AFP

A kislány azóta hetente egy tucat ruhát varr, de az iskolát, a különórákat vagy a barátait sem hagyagolja el. Termékei egyre sikeresebbek, Cecilia pedig mi más szeretne lenni, mint híres divattervező. A 2009-es első divatbemutatóján aratott siker - pár óra alatt elkapkodták a ruhákat - minden bizonnyal jó előjel. A kissé koraérett kislány a bevételből a szegényeknek is adakozik, és jelmondata is van: szerinte nem kell felnőttnek lenni ahhoz, hogy elérd, amit szeretnél.

Mollie édességboltja

A wales-i Mollie Price nemrég nyitotta meg harmadik édességboltját, és boldog osztálytársain teszteli az új termékeit. Pedig épp hogy elkezdte az iskolát: a kis vállalkozónő mindössze hatéves. Ez persze nem akadályozza meg abban, hogy útmutatókkal szolgáljon a bolthálózat marketingkampányaihoz, a boltok berendezéséhez vagy kínálatához, sőt, ő jött rá arra is, hogy nincsenek olyan édességboltok, ahol a régi angol és amerikai finomságokból lehetne összeállított csomagokat vásárolni - így csinált egyet. Édesanyja szerint a kreatív agy Mollie, míg ő szerényen csak a pénzt adja a vállalkozáshoz, mely egyébként cseppet sem veszteséges.

Thinkstock
Thinkstock

A tesztelés mellett Mollie az, aki szombatonként hajnali ötkor kel, hogy a boltokban pakoljon, takarítson, tárgyaljon a beszállítókkal, vagy csevegjen a vendégekkel. Az üzleti életben nagy sikerekre vágyó kislány kedvenc könyve mi más lehetne, mint a Charlie és a csokigyár - ilyen munkakedvvel és tehetséggel biztos, hogy neki is lesz egy. Hogy gyerekkora valóban van-e, és mit fog csinálni felnőttként, ha már most úgy él, nem tudni bizosan.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.