Százezren szoktak le a sokkoló kampány miatt
Az amerikai csatornákon futó "Tippek korábbi dohányosoktól" nevű reklámkampány videosorozata óriási sikert aratott: három hónap alatt 100 ezren szoktak le miatta a cigarettáról. Ebben a kampányban nem az ijesztő képeken és a halálon volt a hangsúly, hanem pont azon az életen, ami megmarad a koporsószögek szívása közben: olyan krónikus betegek meséltek gyógyulás utáni problémáikról a videókban, akik a dohányzás miatt kaptak stroke-ot, vagy épp gégerákot.
A reklámkampány egyik legmegrázóbb videójában egy szőke hölgy, Terry meséli el a történetét. Valamikor kifejezetten szép nő volt, de gégerákja lett, s most reggeli készülődéshez ad tippeket a hozzá hasonló volt dohányosok számára, melyeket látva elképzelhető, hogy több százezren mondtak le a dohányzásról. Terry reggeli készülődése ugyanis úgy néz ki, hogy először a műfogsorát teszi be, aztán a parókáját veszi fel, majd jön a szelep felhelyezése a nyakon tátongó lyukra, amit egy kendővel takar el...
A tévéreklámok hatására 12 százalékkal nőtt a leszokási kísérletek aránya, ami azt jelenti, hogy több mint másfél millió amerikai próbált meg leszokni, közülük több mint 200 ezren a kampány végeztével sem gyújtottak rá. Beleszámolva a visszaesőket, körülbelül százezer olyan emberről számolhatunk be, akik úgy tűnik, végleg abbahagyták a dohányzást a reklámkampány miatt.
Daganat nő a cigarettán
Ahogy azt korábban már megírtuk, a brit egészségügyi minisztérium sem akar lemaradni a leszoktató kampányok ügyében. Ők korábban egy olyan videót készítettek, melyben a nyugodtan dohányzó férfi cigarettáján rákos daganat fejlődik. Mindez a valóságban sokkal ijesztőbb, hiszen azok a daganatok, mutációk a dohányosok szervezetében fejlődnek ki, s nem olyan könnyű megszabadulni tőlük, mint eldobni egy szál cigit. A kampány alapötletét az adta, hogy a statisztikák szerint a dohányosok több mint egyharmada még mindig nem veszi elég komolyan a dohányzás egészségkárosító hatásait.
Amikor gyerekek kérnek tüzet
Nem feltétlenül brutális, inkább erősen gondolatébresztő az a kampány, mely során gyermekek mentek oda dohányzó felnőttekhez tüzet kérni. Legtöbbjük nem teljesítette az apróság kérését, és a dohányzás kártékony hatásairól kezdett beszélni. Ekkor a kis beépített ügynökök azt kérdezték: akkor te miért dohányzol? - majd átadtak egy leszokásról szóló kis kártyát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.