Apáti Bence az Operaházban eljátszotta már többek között Anyegint, Rómeót, Spartacust és számtalan főszerepet, ám a jógát még sosem próbálta. Nagy megtiszteltetés volt, hogy rám bízta magát, és teljes erőbedobással gyakorolt. Az óra végén a balettcipő is előkerült, és egy igazi időutazáson vettem részt, hiszen hétéves koromban balettoztam utoljára, ám most Bence segítségével újra a tükör elé álltam.
A balettművészt az óra után arról faggattam, hogyan kezdődött a balett, egy kisfiút hogyan sodor az élet a táncművészet felé.
„Van egy vicces történet arról, hogy miért lettem balett-táncos. Gyermekkoromban karatézni jártam, és amikor lelkesen gyakoroltam a kertben,
édesanyám fentről nézett az ablakból, azonnal elvarázsolta a mozgásom, majd beíratott balettra.
Nyilván a történet nem ennyire egyszerű, de végül is ezután kezdtem el a tánccal komolyabban foglalkozni" – kezdte Bence, aki számtalan sportágban jeleskedett fiatalkorában.
„Fociztam, bokszoltam, karatéztam, mert minden érdekelt,
ami a mozgással, sporttal kapcsolatos. Aztán amikor felvettek a balettintézetbe, akkor már csak a táncra koncentráltam.
Nagyon embert próbáló tanulóévek vannak mögöttem, hiszen
a balett-táncos növendékek, reggeltől estig gyakorolnak, tanulnak és még így is számtalan buktatója lehet a karrierünknek.
Minden évben szigorú rostán kellett átesnünk, és a mesterek döntötték el, továbbmehetünk-e a következő évfolyamba.
A tanulóéveim alatt számomra is volt egy nehezebb időszak, amikor hirtelen nőttem és megnyúltak a végtagjaim, akkor száz százalékon kellett bizonyítanom, de végül,
több mint negyven eljátszott főszereppel az Operaházban, igazoltam, hogy jól döntöttek a mestereim,
amikor nem rostáltak ki" – magyarázta Bence. Bevallom, ezek után nem volt könnyű felállni és jógaórát tartani egy vérprofinak, de meglepetésemre a napüdvözletekkel tudtam újat mutatni Bencének, bár azt megbeszéltük, hogy a balett és a jóga nem is állnak olyan messze egymástól.
„A bemelegítő, nyújtógyakorlatok között voltak, amelyeket egy az egyben használnak a balett- táncosok is, így egyáltalán nem okoztak gondot ezek az ászanák. A napüdvözlet pedig olyan, mint egy koreográfia, hiszen egy folyamatos áramló mozdulatsor" – magyarázta a Kismenők zsűritagja,
akivel arról is beszélgettem, hogy egy szuper táncoskarrier után, amikor már minden nagy szerepet eltáncol egy művész és véget ér a pályafutása, merre indul tovább,
tanítás, koreográfia, színészet, média?
„A színészettel mindig is kacérkodtam, de a belett annyira lefoglalt, hogy komolyan nem fogtam bele, nem jelentkeztem castingokra. Aztán egyszer csak megcsörrent a telefonom, és Gigor Attila hívott fel. Bevallom, ugráltam örömömben, amikor elhívott egy meghallgatásra, amiről kiderült, nem is meghallgatás, mert egyből megkaptam a szerepet. Attilát nagyra tartottam mint rendezőt, és kedvelem a munkáit.
A Kút című filmet, amiben egy kisebb szerepet kaptam tőle, valószínűleg ősszel láthatja majd a közönség.
Azóta pedig többen is megkerestek már, legutóbb Árpa Attila asszisztense hívott egy castingra, neki Pusztai Feri a Kút című film producere ajánlott be, méghozzá főszerepre. Remélem, ez bizonyíték arra, hogy Attila stábja elégedett volt velem. Amikor pedig a TV2 felkért a Kismenők zsűritagjának, azonnal igent mondtam, hiszen nagy megtiszteltetés a gyermekeket segíteni a meglátásaimmal.
Azt gondolom, van élet a balett után is, így nem aggódom a jövő miatt."
Így jógáznak a Life.hu-val a sztárok
A Barátok közt sztárját, Józan Lászlót fejre állítottuk, Szinetár Dóra profi módon mutatta be az ászanákat, Molnár Andi lement nekünk spárgába, Sarka Katán csavartunk egyet, Larion Zoé és Müller Attila páros jógán tündökölt, Som-Balogh Edina még a legnehezebb jógapózban is remekül érezte magát, Varga Izabellának katartikus élmény volt első jógaórája, Vajna Timi hajlékonyabb, mint azt gondolnád róla.Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.