Nem csoda, hogy manapság elképesztő gyorsasággal tűnnek fel egymás után a legújabb és legelképesztőbb tiltakozó trendek, a közösségi média felületei ugyanis tökéletes táptalajt nyújtanak a megszokottól való eltérőt hirdetők számára. Elég csak egy jó kezdeményezés a Facebookon, vagy épp egy ütős hashtag az Instán, máris kész a mozgalom a kóros soványság ellen, az egészséges testkép mellett, vagy éppen annak belátására, hogy már régen nem a sovány emberek vannak többségben. Többek között ezt üzeni a például a legújabb fatkini-kampány is.
A korábbi években a bikinihidas fotók sokkoltak - aki akkor lemaradt, jobb is, ha nem tudja meg, miből maradt ki -, most pedig a fatkinis képek következnek. Egyszerűen annyi történik, hogy a teltebb nők, akik ma már előszeretettel használják magukra a duci, de akár a kövér kifejezéseket is, megelégelték, hogy csak a tökéletes alakú csajok tölthetnek fel magukról bikinis képeket az internetre. Ezért úgy döntöttek, ők is megmutatnak magukból mindent. Teszik ezt annak teljes tudatában, hogy a normálisnak vélt testalkattól az övéik igencsak eltérnek, így pedig tevékenységük garantáltan figyelemfelkeltő. Vagyis indulhat is a botrány!
A csatlakozóknak annyi a dolguk csupán, hogy megosztott fényképeiket #fatkini hashtaggal látják el, és így töltik fel őket a közösségi oldalakra. Hogy mit kívánnak elérni ezzel? És milyen üzenetet is közvetítenek ezek a nők valójában? Erről a Life.hu párterapeutáját, Deáki Tímeát kérdeztük.
"Ma ahhoz, hogy kitűnjön valaki a hétköznapi létből, nem elég kicsit másnak lennie. Ez persze nem azt jelenti, hogy teljesen el kell rugaszkodni a valóságtól, de az biztos, hogy valami egyedivel kell előállni" - kezdi érvelését a szakértő, aki szerint a nők média által sugallt téves képe jó alapot ad arra, hogy a nem épp sovány emberek úgy érezzék, eljött az idő a valóság megmutatására. A média ugyanis nem őket helyezi előtérbe.
Kompenzálás csupán:
"Aki jelentős túlsúllyal képes bikiniben fotóztatni magát, majd azt kitenni, sokat tett azért, hogy az énképe a helyére kerüljön (ha korábban ezzel problémája volt). Ugyanakkor ez a legtöbb esetben valamifajta kompenzálás. Aki ugyanis elégedett önmagával, annak nem kell erről fotósorozatot készítenie, majd megosztania a világhálón.""A nem modell alkatúak körében önbizalom-építő lehet az, hogy neves divatházak is elkezdték propagálni, hogy ne csak az extra soványak kerüljenek kifutóra, a címlapokra. Persze még mindig a vékony nők vannak előtérben, de sokan felismerték, hogy a piac egyre inkább az átlagos, vagy a túlsúlyos emberek felé mutat. Mindez azért lehetséges, mert a fogyasztói társadalom egyik nagy hátránya az elhízás, és így a neves divatcégek is profitálnak belőle" - állítja Deáki Tímea.
Párterapeutánk véleménye szerint a nők leginkább a nőknek öltöznek fel. Ez közhely, de igaz. A férfiak többsége úgy szereti a párját, ahogy van. A pasik csak azt nem szeretik, ha egy nő állandóan azon kesereg, hogy milyen kövér, majd semmit nem tesz ellene. "Ezek a mozgalmak segíthetnek abban, hogy belássuk, a média téves képet sugall az emberek külsejéről. Ugyanakkor a nagy elfogadásban nem szabad megfeledkezni arról, hogy a falánkságot, a nem megfelelő életmódot és a mozgáshiányt mellőzők nagy árat is fizethetnek az elhízás okozta egészségkárosodással."
15 perc hírnév?
"A lehetőségek tárháza óriási manapság, és a legtöbben vágynak is a 15 perc hírnévre. Abban segíthet a fatkinizők tábora, hogy belássuk, a világban nem a soványak vannak többségben. Mindamellett normális, hogy a kommentelők tábora két részre szakad. Van, aki elfogadóbb és teret adna nekik, és van, aki szerint az elfogadáson túl komoly egészségügyi kockázatok is jelen vannak az életükben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.