Miután a cikksorozatunkban kitárgyaltuk már az őskor, az ókor, a középkor, a reneszánsz, a 18. század, a 19. század, a 20. század első évei, az 1920-as évtized, az 1930-as, az 1940-es, az 1950-es és az 1960-as évek egy-egy szépségideálját-szexszimbólumát, most következzen a hetvenes évtized, és Charlie egyik angyala, akinek a frizuráját boldog-boldogtalan utánozta akkoriban.
1960-ban a felmérések szerint a 19 éves (és hajadon) amerikai nők legalább fele nem rendelkezett semmilyen szexuális tapasztalattal. 1980-ban az amerikai lányok kétharmada nem volt már szűz 18 évesen. Ez a két adat is elég jól mutatja, milyen változás következett be a szexuális forradalom következtében — amely a hatvanas években indult, de a hetvenes években fejtette ki igazi hatását.
Ami ugyanis a kezdeti években egy radikális jelenség, néhány fiatal hippi forradalma volt, abból a következő évtizedben lett a hétköznapok része, ami már szinte mindenki életére hatással volt, még ha nem is tartozott a „szabad szerelem" szószólói közé. Megváltoztak a fiatalok ismerkedési szokásai, mások (vagy inkább sokfélék) lettek a mindennapi öltözködés ruhadarabjai, elterjedt a fogamzásgátló tabletta használata, megindultak az emberi szexualitás komolyabb tudományos kutatásai, megnyíltak a világ első melegbárjai és pornómozijai, és így tovább. Ezzel párhuzamosan pedig a kultúra is változott: megszületett például a diszkózene, a hatvanas évek radikálisan újszerű filmjeinek rendezői elkezdtek kommerszebb sikerfilmeket készíteni — és a szórakoztatóipar ebben az évtizedben kezdte el igazán direkten és látványosan (sokak szerint szégyentelenül) használni a szexualitást.
Korábban például nem nagyon fordulhatott elő meztelenség a mozivásznon, a hetvenes évek botrányfilmjeiben pedig ennél sokkal több is történt már.
Ezek a folyamatok kihatottak közvetve az olyan óvatosabb műfajokra is, mint a tévésorozatok. Amikor elindult a Charlie angyalai, amiben három modellkülsejű lány lenge ruhákban és humoros beszólások kíséretében üldözte a rosszfiúkat, óriási siker lett azon nyomban.
Amikor láttam, hogy az induló sorozat harmadik lett a nézettségi listán, azt hittem a szenzációs munkánknak köszönhető. Amikor láttam, hogy néhány hét múlva már magasan az első volt, tudtam: ez annak köszönhető, hogy a sorozatban egyikünk sem hordott melltartót
— mondta erről Charlie angyalainak leghíresebbje, Farah Fawcett. Az ő helyzete felemás volt ebben a vonatkozásban: az alsó-középosztálybeli texasi családba született lányra a szépsége miatt figyeltek fel az iskolában, a feltűnő külseje jutatta el Hollywoodba és egy sikersorozat főszerepéhez — ugyanakkor nem szerette azt, hogy ezt a szépséget csak kihasználja a szórakoztatóipar, és idővel igyekezett inkább drámai szerepekben, a színészi képességei révén bizonyítani.
De csak a hetvenes évek befejeződése után, mert abban még szépségideál és szexszimbólum volt, akár akarta, akár nem. Erről a Charlie angyalai mellett egy híres fotó tehetett leginkább, ami Fawcettet piros fürdőruhában ábrázolta, és amiből a világ máig legtöbb példányban eladott posztere lett (jó eséllyel az is marad örökre, hisz manapság már alig vesz valaki ilyesmit). Fawcett külseje egyszerre volt a hatvanas évek ideáljának továbbvitele, és egyben egy kiglancoltabb, kommerszebb változata is: nyúlánk, karcsú, lányos alkat, hosszú combokkal és nagy szemekkel, ugyanakkor már inkább egy „tipikus amerikai szépség" szabályos vonásaival, látványosan egészséges, kicsattanó mosollyal — és nagyon belőtt frizurával. Farah Fawcett külsejéből ugyanis a haja lett a leghíresebb: ezt a lépcsőzetesre vágott, hullámos, hamvasszőke frizurát a hetvenes évek második felében egy komplett generáció próbálta meg utánozni, és később is hosszú ideig megmaradt divatosnak.
Farah Fawcett rövidebb ideig maradt divatos, mint a haja, de ezt valószínűleg ő sem bánta, és tett is érte. A nyolcvanas években már csak akkor vetkőzött a filmvásznon, ha ezt egy komoly, drámai alkotás története tette szükségessé, és jellemzően inkább ilyenekben játszott: az Elszabadult indulatok című mozifilmért még Golden Globe-ra is jelölték.
A magánéletében egy fiatalkori, rövidebb házasság utána a színész Ryan O'Neal-lel 17 évig kapcsolatban élő (és közben Tatum O'Nealnek életet adó) Fawcett a kilencvenes években már egyre ritkábban vállalt színészi munkákat, ebből a korszakból leginkább még a Dr. T és a nők című filmből, vagy az Ally McBeal egyik epizódjából emlékezhetünk rá. 2009-ben, mindössze 62 évesen hunyt el, miután elvesztette a rákkal folytatott többéves küzdelmét. De a híres frizuráján sohasem változtatott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.