Valahogy így néz ki, amikor a divat bekebelez egy sztárt. Marilyn Manson zenéje meglehetősen sajátos, mégis népszerű. A zenekar a '90-es években tűnt fel, nem titkolt céljuk pedig a szirupos Amerika képének és hamis eszményének lerombolása volt. Osztatlan sikert persze nem arattak, hiszen a Manson-jelenségtől a mai napig óva intik az embert. Valljuk be, első ránézésre bizony okkal. Az énekes külseje okosan megtervezett, és végletekig a sokkolásra épít. Fekete minden mennyiségben, hullafehér bőr, extrém smink, borotvált szemöldök, fémfogak és persze színes kontaktlencse. Fellépőruhái között a bársonyöltönytől a bőrtangáig szinte minden megtalálható. Láthattuk fűzőben, harisnyanadrágban és pózolt már féregként és pillangóként is. Kétség sem fér hozzá, az elmúlt két évtizedben megtett mindent, hogy undorítónak és visszataszítónak találják.
Amikor pedig a külseje pokolibb már nem is lehetett volna, Manson inkább a glam gothic irányába fordult. Stílusa persze továbbra is valahol az extrém és a sátáni között van, igaz, manapság, állítása szerint, a "klasszikus eleganciára" már többet ad. Bécsi koncertjén például bőrszerkóban lépett színpadra, mohawk frizurával és harci sminkkel, melyet a védjegyévé vált vörös rúzs koronázott meg. A klasszikus elegancia kapóra is jön, hiszen az utóbbi hónapokban felszaladt kilóival nemcsak a kritikusokat, de még rajongóit is meglepte. Bár a vetkőzést mellőzte, önmagához azért hű maradt. Manson, aki nem riad vissza semmilyen perverz és ocsmány dologtól, ez alkalommal kéjes fenéktapizásban élte ki magát.
Olykor még az énekes exneje, a burleszkkirálynő Dita Von Teese is hódol a glam gothic stílusnak, akárcsak Lady Gaga, vagy éppen Katy Perry.
A sztároknak persze akad is miből válogatni, hiszen Marilyn Manson megjelenése óta szezonról szezonra egyre több divatház kollekciójában jelenik meg a gót hatás. Ahogyan korábban rabul ejtette a Dolce & Gabbana tervezőpárosát vagy éppen Alexander McQueent a gót stílus, úgy idén a misztikum világa a Chanel házat hódította meg.
Karl Lagerfeld fantáziája német földre repítette a párizsi Grand Palais közönségét. A tervező olyan szerzők, mint Schiller vagy Goethe hősnőinek stílusát kívánta újraértelmezni kollekciójával, melyre nagy hatással volt a gót stílus. Az elegáns és egyben csábító darabokra a fekete, fehér, sötétkék, zöld színek és a virágmotívumok voltak jellemzőek, az anyaghasználatra pedig főként a selyem, csipke, tweed és szatén. Az összeállításokban ezüst harisnyák, tollas frizurák, illetve bőrből és csipkéből készült mandzsetták is feltűntek. A színházi jelmezekre emlékeztető ruhákhoz a drámai, füstös szemeket Peter Philips, a Chanel sminkmestere készítette.
A show lezárása viszont valóságos politikai csemegének bizonyult. Fináléként ugyanis két menyasszonynak öltözött modell vonult végig a Chanel kifutóján, oldalukon egy kisfiúval. Ez volt Lagerfeld válasza azoknak, akik a napokban az azonos neműek házassága ellen tüntettek Párizs utcáin. A sajátos akció persze nem ártott a bemutatónak, sőt. A Chanel legújabb, gótikus hatású kollekciójáért a kritikusok odáig voltak.
Viselj bátran sötét, drámai árnyalatokat, csipkés és bársony ruhadarabokat, hiszen a tavasz a glam gothic stílus jegyében telik majd!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.