Kígyózó sorok, villogó vakuk és látványos ruhaköltemények fogadták a későn érkezőket a Millenáris B csarnokában. A zsúfolásig megtelt előtérben hazai tervezők, modellek és hírességek találgatták, ki és milyen kollekcióval fogja megnyerni idén az immár nemzetközivé váló Gombold újra! rendezvényt.
A háromnaposra duzzadt kiállítás, szakmai vásár és konferencia záróeseménye a Közép-Európa pályázat 13 döntős öltözékkollekciójának bemutatója volt. A szervezők szerint az elkövetkező években Közép-Kelet-Európa lesz az egyik legizgalmasabb inspirációs forrás a divatvilágban. A folyamatos megújulást nemzetközi szinten is a magyar, cseh, lengyel és szlovák népek folklórelemei adják majd. A több száz indulóból az esti főshow-ra csak 13 tervező jutott be: 11 newcomer, azaz újonc, és 2 oldhands, azaz öreg róka (NUBU és dori tomcsányi).
A közel egyórás látványshow alatt láttunk zoknit szandállal, temérdek rojtot és bőrt, előkerültek a nagyi dunyhái, sőt még egy puli is végigvonult a színpadon. Gyöngyösi Renáta (INER) pulikutya ihlette záró kollekcióját imádta a közönség. A zsűri már kevésbé: az INER csak különdíjas lett, ám sem ő, sem pedig a többi 9 tehetséges tervező nem távozott üres kézzel. A rendkívül hasznos közös munkák mellett állandó megjelenési lehetőségeket, sőt, még marketing/grafikai támogatást is kaptak a kreatív fiatalok.
A győztes az oldhands öltözék kategóriában a NUBU lett: Garam Judit, Kovács Adél és Hajdu Anett nemes anyagokból és szőrökből készült kollekciójával 1 millió forintos anyagvásárlási lehetőséget nyert a párizsi anyagvásárra. Az újoncok közül Csík Orsolya "dunyhás kollekciójával" vihette haza a fődíjat. A fehér és pasztell árnyalatokra épülő ruhák egy féléves gyakorlatot, egy grafikai arculattervezést és egy kollekciófotózást értek. A kiegészítők kategóriájában az újoncok díját Kovács Ágnes, míg az oldhandsek trófeáját Erdei Virág Ildikó vitte haza.
Mind a valóban értékes nyeremények, mind az európai színvonalú show azt mutatta, lassan véget ér a divatvilágra oly jellemző mutyizás. A megvalósítás tökéletes volt: kollekciónként változó zene, látványos koreográfia, valódi modellek.
Tombor Sarolta sminkmester vezényelte végig a Visegrad Fashion Show, illetve a Gombold újra! 13 döntős öltözékkollekciójának három bemutatóját. A hangsúlyos szemek, a túlhúzott tusvonalak egyszerre voltak klasszikusak és modernek, ám némi futurisztikus jelleget is kölcsönöztek a modelleknek.
A sminkmester próbált minden kritériumnak megfelelni: "Nekünk nagyon sok mindenhez kell alkalmazkodnunk akkor, amikor egy ilyen hatalmas show van, és ilyen sok tervező. Ez most is így volt: alkalmazkodtunk a divattervezők ízléséhez, az aktuális trendekhez és a Lancome (az esemény szépség részének fő támogatója - a szerk.) hangulatához is. Az átállásokat úgy kellett megterveznem, hogy jelentős különbségek legyenek a bemutatók között, ám azokat technikailag is meg tudjuk oldani, hiszen 40 modellt kellett 1 óra alatt átvarázsolnunk" - mondta a rendezvény sminkkoncepcióját harmadik éve megálmodó Tombor Sarolta. A sminkmester szerint az idei volt a legsikeresebb rendezvény: "Úgy látom, egyre jobban kinövi magát a rendezvény, és nagyobb rétegeket érint meg. Ez szakmailag is nagy siker!"
Farkas Évi, népszerű plus size modell csak nézőként vett részt az eseményen, ám trendi outfijében adott miniinterjújában elmondta, hogy nagyon jó kezdeményezésnek tartja a pályázatot, és örül annak, hogy az ismerősök, szakmabeliek mellett végre az "utca embere" is érdeklődik az ilyen jellegű rendezvények iránt.
Kármán Orsolya, a Karman ékszerek tervezője szerint megérett a magyar piac is arra, hogy kitörjön a svéd és spanyol konfekcióruhák egyhangúságából, és végre nyitottabban forduljon a hazai tervezők munkái felé. Egyre népszerűbbek a stílusblogok, fashion street fotókat tartalmazó honlapok. A folyamatosan növekvő olvasótábor bizonyítja a legjobban, hogy van igény a magyar ruhákra és ékszerekre, illetve az egyedi megjelenésre.
A döntős kollekciók bebizonyították, hogy igenis van elérhető és nem mellesleg viselhető magyar divat. Az unásig ismert matyóhímzést hátrahagyva, kreatív módon fogták meg a folklórelemeket, és építették bele egy hétköznapi nő ruhatárába. A tervezők felkészültek, a kollekciók elkészültek. A magyar vásárlóké a következő lépés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.