A Magyar Rákellenes Liga legújabb kampányfilmjében az áldozathibáztatásé a főszerep.
"Vádlott, álljon fel! Az ítélet: rák"
- hangzik el a filmben, ami azt sugallja, a betegeknél az egészségtelen életmódjuk miatt alakult ki daganat. A kommentelők felháborodtak a filmen, mivel úgy vélik, ezzel az összes beteget megalázták. A rákos embereknek bőven elég, hogy küzdjenek a túlélésért, gyógyulásért, semmi szükségük arra, hogy ítélkezzenek felettük.
Ennél aljasabb és undorítóbb reklámot még nem láttam!
A Magyar Rákellenes Liga oldala tele van ilyen és ehhez hasonló véleménnyel. Az emberek nem értik, hogy hibáztathatja egy ilyen szakmai csoport a betegeket.
Petíció is indult a reklámfilm ellen, de a liga kitart a kampányuk mellett.
Közleményt adtak ki, melyben leszögezték, hogy nem volt cél a betegek megtámadása, ugyan a kommentelők szerint semmi másra nem lehet következtetni a kampányfilmből. A liga azt írta, céljuk a magyar társadalom megszólítása, mivel ebben az évben a megelőzésre és az egészséges életmódra helyezik a hangsúlyt. "Az idei cél a megelőzésre, az egészséges életmódra való felhívás- hiszen ebben van az egyén felelőssége, a genetikai adottságokon és a környezeten nem tudunk változtatni! Semmiképp nem volt cél a gyógyult betegek támadása!
A célközönség a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportja,
akik figyelmét csak erősebb üzenettel lehet elérni" - írták a többi között. A kampányfilmben azonban erre nincs utalás, ott egyszerűen csak "rákra" ítélnek valakit, aki egészségtelen életmódot folytatott. Dr. Bittner Nóra, a Magyar Rákellenes Liga elnöke a Mokka vendége volt ma reggel, ott is kitartott a véleménye mellett. Kiderült, elnökségi tagok fogadták el a reklámfilmet.
"Ezt többen hagytuk jóvá és találtuk ki ennek az okát" - mondta az elnök. "A betegség kockázati tényezőjét emeli, ha valaki dohányzik, a túlsúly az számos betegségnek a rizikótényezője, a daganatok kialakulásának is " - magyarázta az elnök. A Mokka vendége volt egy reklámszakertő, Pálfi Norbert is, aki aggályosnak nevezte a filmet.
Reklámnak ezt nem nevezném"
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.