Míg pár hete arról számoltunk be, hogy a kifutókon a modellek zömének ajkát narancspirosra festették, addig az Oscar-gála sminkjeit nézve igen elcsodálkoztunk. Cate Blanchett, Julia Roberts, Amy Adams és Kate Hudson mind nude színt viseltek, a korábban pirosmániás Rita Ora, Pink és Alicia Keys pedig már a Grammy-gálán bemutatták natúr ajkaikat. A klasszikus tűzpiros, a trendi narancs, a bogyószínek és az isteni pinkek helyett a sztárok ajkain csak natúr színű rúzsokat láttunk. Ez pedig azóta sem változott: a filmbemutatókon és gálákon a filmcsillagok sorra hódolnak be a visszafogott árnyalatnak.
Semmi bajunk ezzel az új stílussal, sőt, szeretjük is a nagyon természetes hatású sminkeket, a szívünk mégis vérzik egy kicsit, mert imádjuk magunkon próbálgatni a szebbnél szebb tavaszi, nyári színeket. De ha már ez a trend, úgy gondoltuk, megkérdezzük a nude színű rúzs használatáról Larion Oscar sminkmestert, a Jónő Team oszlopos tagját. Annak ellenére ugyanis, hogy ez a szín elég visszafogott, nem mindegy, hogy ki milyen árnyalatút vásárol. "Idén a natúrnak a natúrja a másik nagy nemzetközi trend a narancspiros mellett. A hideg típusú nőknek - kék szem, hófehér vagy barna bőr, szőke vagy fekete haj - a rózsásabb, úgynevezett nude rose árnyalatok az előnyösek, a meleg típusoknak (vörös vagy barna haj, szeplők, vöröses bőr) pedig a barnásabb, homokszínűbbek, úgynevezett nude sand rúzsok. Ha ilyenre fested az ajkaidat, bátran válassz erősebb, színes vagy akár füstös hatású szemfestékeket. De egy finom tusvonallal is megállja a helyét, pláne, ha arcfényt és arcpírt is használsz" - magyarázza Oscar.
Egy kis történelem
Hosszú évek óta a 2014-es az első, amikor nude színű rúzsból többet adnak el Angliában, mint a tűzpiros társából. Az angol nők láthatóan behódoltak a természetes árnyalatnak, ezt pedig a legnagyobb kozmetikai cégek eladásaiból is jól látszik. Leonard Lauder, Estée Lauder fia 2001-ben rúzs-indexnek nevezte a jelenséget, miszerint recessziós időszakban általában megugrik a rúzseladások száma, a fellendüléskor pedig visszaesik. Ennek feltehetően az az oka, hogy a rúzs egy megfizethető, bárki számára elérhető luxuscikket testesít meg, ami nem olyan nagy kiadás még az ínségesebb időkben sem. A jelenséget már korábban is megfigyelték, többek között 1930-ban is éppen ez történt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.