Amerika imádja, a világsztárok rajonganak érte - ma 76 éves Ralph Lauren

Forrás: AFP/Jon Levy -
Annie Hall divattervező Ralph Lauren kollekció bemutató ikon Lupita Nyong'o világsztár Woody Allen Diane Keaton ruha Gwyneth Paltrow Angelina Jolie Diana hercegnő
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
„Én nem ruhákat tervezek, hanem álmokat” - mondta egyszer a zseniális tervező, Ralph Lauren. A divatipar egyik ikonikus alakjáért nemcsak a világsztárok, de földi halandók milliói is rajonganak, hiszen évtizedekkel ezelőtt egy olyan márkát teremtett, ami mindenkihez szól. Érdemes többet is megtudni a ma 75 éves divattervezőről!

Közel 50 éve a szakmában van, több mint 500 üzlete van a világ 80 országában. 23 ezer ember dolgozik neki, minden évben milliárdokat keres - tavaly a Forbes magazin a világ 195. leggazdagabb embereként említette, és 75 évesen is hihetetlenül aktív.

Forrás: AFP/Jon Levy

Szülei Belorussziából emigráltak, és bár édesapja állítólag szobafestő volt, a tervező ezt másként mondja: „Tény, hogy szobákat festett, mert valamiből meg kellett élnünk, hiszen sokan voltunk testvérek. Nem kapott más munkát, de apám valójában egy művész volt” - nyilatkozta egyszer Lauren, aki már egészen fiatalon nagyon fogékony volt az öltözködés iránt. Saját bevallása szerint legnagyobb fiatalkori álma egy kék, velúrbőr cipő volt.

A főiskola után, 1964-ben nyakkendőárusnak állt, amihez ugyan nem volt képzettsége, de már akkor is kitűnt a tömegből kiváló stílusérzékével. Szinte seperc alatt, 1971-re már ő volt Amerika legjobb férfi divattervezője, így eldöntötte, ideje a nőkre is gondolni, de nem a szokásos formában. Eljött az ikonikus, galléros pólók időszaka, ezzel pedig egy új kor kezdődött, hiszen ezek a darabok a mai napig nagyon népszerűek, és több filmkészítőt is megihlettek. Diane Keaton öltözködését például ez a stílus határozta meg az Annie Hall című filmben, csak úgy, mint Robert Redford külsejét az 1974-es A nagy Gatsbyben. A tervező 1971-ben nyitotta meg első üzletét, a filmek pedig hozzájárultak ahhoz, hogy az általa megálmodott stílus klasszikussá váljon a 70-es években.

Forrás: Northfoto

Laurennek hihetetlen képzelőereje volt: 1983-ban a szafarikollekcióját anélkül álmodta meg, hogy valaha is járt volna Afrikában. Anglia csalódást okozott neki, így nyilatkozott első angol útjáról: „Amikor az 1970-es években először jártam ott, be kell valljam, csalódott voltam. A klasszikus angol holmik helyett mindenhol olasz öltönyöket láttam, hiszen az angolok azt hitték, az ő stílusuk már elavult, és az olaszt istenítették. Én pedig azon kezdtem igyekezni, hogy megértessem velük, ez nem így van” - mondta korábban a tervező, aki egyébként már egészen másként áll Angliához. Igazi Downton Abbey-rajongó lett, egyik legkedvesebb elfoglaltsága, ha nézheti kedvenc sorozatát. Hogy miért? Odavan a figurákért, a helyszínekért, no és persze a kosztümökért.

Kedvenc darabjaink a tervező jövő tavaszi kollekciójából Forrás: www.vogue.com

Laurennek sem jött minden könnyen, a 80-as évek végén például komoly küzdelmet folytatott a rák ellen: agydaganatot diagnosztizáltak nála, a műtétre 1987 tavaszán került sor. Érdekesség, hogy nem sokkal a műtét után találkozott Diana hercegnővel, akivel később nagyon jó barátságban lettek, és együtt indítottak el egy alapítványt is. Sajnos ez nem tarthatott sokáig Diana korai halála miatt.

A hercegnő is imádta a tervező kreációit Forrás: Northfoto

Lauren szerint a sikerben az egyik legjobb dolog az, hogy megannyi gyönyörű helyen otthon érezheti magát: rajong a jamaicai napsütésért, imádja a coloradói birtokán cowboynak érezni magát, montauki tengerparti házának rusztikus stílusa pedig mindig lenyűgözi. Szerencsére van, aki továbbviszi a céget, míg ő feleségével utazgat, akivel több, mint 50 éve együtt van. Egyik fia, Andrew filmproducer, lánya, Dylan egy nagyon sikeres édességláncot vezet, a 42 éves David pedig apja birodalmát viszi tovább.

A világsztárok is rajonganak érte

/1510/Boldo20151013154432

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.