A 2015 nyarán kiírt nyilvános pályázatra jelentkezettek közül tizenegyet hívott meg a MOB, közülük a szeptemberi határidőig hatan adtak be érvényes pályázatot, végül három cég, a Use Unused, a The Four és a Nubu került a döntőbe. A három finalista közül a zsűri két sportolóval, Kammerer Zoltán háromszoros olimpiai bajnok kajakozóval és Gyenesei Leila öttusázóval együtt hozta meg a döntést.
A kollekcióban megjelennek a magyar nemzeti színek is, de nem a hagyományos módon, nem uralkodóan, hanem apró részletekben. A kollekció egyik izgalmas alkotóeleme a 168TEAMHUN feliratú logó, ami az eddigi olimpiákon szerzett 168 aranyéremre utal.
Így látják a kollekciót a tervezők
Mennyire volt nehéz a Use szellemiségét, a márkára jellemző jegyeket átültetni a formaruhákra?
Ez nem is volt elsődleges célunk. Jó néhány formaruhát terveztünk már, és ilyen esetekben másodlagos a saját márkánk arculata.
Milyen irányelvek alapján terveztétek meg a ruhákat? Mik voltak a fő szempontok?
A legfontosabb szempont az volt, hogy egy funkcionalista, jól variálható kollekciót készítsünk a sportolóknak, amellyel könnyen tudnak azonosulni. Gyakorlatilag alapdarabokról van szó, olyanokról, amikhez hasonlókat ők is hordanak a civil életben. Egy olyan sportos, kényelmes kollekciót szerettünk volna készíteni számukra, amelyet a későbbiekben is könnyen be tudnak építeni a már meglévő ruhatárukba. Ennek megfelelően választottunk két olyan uniszex alapszínt, mint a sötétkék és a bézs, amely amellett, hogy mindkét nem számára egyformán hordható, jól kombinálható a nemzeti színeinkkel, és megfelel a klasszikus casual sportöltözködés hagyományainak, amelyekhez szerettünk volna visszatérni és inkább egy időtálló formaruhát tervezni szemben a mulandó trendek figyelembevételével.
Szerintetek miért a ti kollekciótok lett a befutó?
Sokan esnek abba a hibába, hogy túlterveznek egy ilyen típusú kollekciót, túl harsány lesz, túl elrugaszkodott, adott esetben talán túl designeri, és korántsem elég funkcionalista. A sikerünk kulcsa talán ez lehetett. Mindenki számára könnyen befogadható, és alkalmazkodik a sportolók életstílusához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.