A kereskedelmi szálláshelyeken tavaly több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak, amely az előző évhez képest 5 százalékos növekedés. A belföldi vendégéjszakák száma első alkalommal lépte át a 10 milliós határt - ismertette Maráczi Gábor.
Beszélt arról is, hogy 2010 óta a turizmusban a megújulásra, a szolgáltatások fejlesztésére fektették a hangsúlyt. A Magyar Turizmus Zrt. arra törekedett, hogy a szolgáltatókkal, az önkormányzatokkal, a turisztikai szervezetekkel bővítse a közös programok, promóciós lehetőségek körét, a turisztikai szervezetek minél több kapcsolódási lehetőséget kapjanak.
A következő év feladata lesz a kommunikáció megújítása, egyre nagyobb szerepet kapnak az elektronikus eszközök, online felületek, amit turizmusban az elmúlt években szerinte nem használtak ki kellő hatékonysággal. A társaságnál fejlesztés zajlik, amelynek során szeretnék a hangsúlyt áthelyezni az online felületekre, amelyek költséghatékonyabb megoldások, mint a hagyományos reklámhordozók - hangsúlyozta a marketingigazgató.
Tájékoztatása szerint a Magyar Turizmus Zrt. tavalyi költségvetése meghaladta 6,5 milliárd forintot, az idei évben is hasonló nagyságrendű összeggel számolnak.
Tama István, Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Tegionális Marketing Igazgatóság igazgatója arról számolt be, hogy a régióban évente átlagosan 2,5 millió körül alakul a vendégéjszakák száma, közel ennyire számítanak idén is. Jelenleg az elmúlt év azonos időszakához képest a külföldiek esetében 1,3 százalékos növekedés, míg a belföldi turistáknál 4 százalékos csökkenés tapasztalható a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák tekintetében.
Tama István beszámolt arról, hogy előkészítik a térség turisztikai marketingtervét, amelynek végleges változatát ugyancsak november közepén publikálják. Az már most ismert, hogy a régióban elsősorban a gyógy- és wellness szolgáltatást, az ökoturizmust és a gasztronómiához kapcsolódó programokat kívánják erősíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.