T-Centralen Station, Stockholm, Svédország
Az 1975-ben épített állomás kivitelezésekor az építészek úgy döntöttek, hogy meghagyják a föld alatti sziklák eredeti vonalait, és a legtehetségesebb művészeket kérik fel arra, hogy munkáikkal díszítsék a falakat.
Komsomolskaya Station, Moszkva, Oroszország
A moszkvai metró összesen 186 állomásának egyike ez a korabeli kastélyt idéző megálló – egyébként a többi is hasonlóan szép. Valódi kristálycsillárok és eredeti műalkotások díszítik a falakat.
Central Park Station, Kaohsiung, Tajvan
Füves területet, napraforgókat és szivárványokat idézett meg a föld alatt a brit építész, Richard Rogers, aki a Tajvan második legnagyobb városának Central Park nevű állomását tervezte.
Dubai Metro, Dubaj
Furcsa is lenne, ha az Egyesült Arab Emirátusok kimaradna a világ legjeit érintő listákból – legyen az bármilyen felsorolás. A nyolcmilliárd dollár értékű metróberuházás 2005-ben indult. A legtöbb állomásra a modern design és a helyi kultúra egységének megjelenítése jellemező – ilyen például a héj alakú állomás is, ami az emirátusi gyöngyhalászatot jelképezi, kiegészítve hatalmas, extravagáns csillárokkal.
Arts et Metiers Station, Párizs, Franciaország
Julius Verne: Némó kapitány – Húszezer mérföld a tenger alatt című regényét idézi meg ez a párizsi metróállomás, amelyet 1904-ben építettek, és amelyet 200 évvel később, 1994-ben újítottak fel.
City Hall Station, New York
Ez az állomás magáért beszél. Ugyan jelenleg zárva van a látogatók előtt, azért egy kis trükkel felfedezhetjük ezt a magas boltívekkel, tetőablakokkal, csillárokkal és sárgaréz berendezési tárgyakkal díszített gyöngyszemet. A 6-os vonat ugyanis itt fordul meg a végállomáson – ugyan leszállni nem lehet, de az ablakon keresztül láthatjuk ezt az ízlésesen megkomponált föld alatti világot.
A mi új metróvonalunk így fest most: 4-es metró, Budapest, Magyarország
A Dél-Budát Rákospalotával, azaz Budapest délnyugati szegmensét az északkeletivel összekötő új metróvonal tervezőinek elsődleges célja az volt, hogy a másik három vonalhoz képest egy merőben más metróvonal épüljön a fővárosban, ami végül valós alternatívája lehet majd az autós közlekedésnek. Az új metróvonal nem terheli tovább a felszíni forgalmat és nem nő még tovább Budapest környezeti terhelése. Mind a tíz állomás nagy légterű, az egyedi tervezésnek köszönhetően pedig ahol erre lehetőség volt, ott a természetes fény éri a peronszintet, ezeknek köszönhetően pedig csökken az utasok bezártság-érzete. Az építészeti koncepció szerint az állomásbelsők jelentős része natúr betonszínű és ezek a burkolatok az építkezés befejeztével színes, változtatható fényekkel lesznek megvilágítva, egyedi karaktert kölcsönözve ezzel minden állomásnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.