Nem túlzás azt állítani, hogy 2013 slágere a selfie volt – a mobiltelefonnal vagy fényképezőgéppel saját magunkról készített fotók elöntötték a közösségi oldalakat. Olyannyira, hogy a hírességek mellett más ismert emberek, sőt, még politikusok is selfie-mániások lettek: Obama elnök például Nelson Mandela gyászszertartásán döntött úgy, hogy lefotózza magát.
Az önmagunkról készített képek nem új keletűek – számtalan művész kreált önarcképet vagy szobrot a saját arcáról. Manapság azonban a világsztárok selfie-fotói a mérvadóak. A hírességek örömmel fényképezkednek talpig sminkben vagy épp anélkül, pakolással a fejükön, edzés közben, szex után, más sztárok társaságában – a témaválasztás végtelen.
A selfie beköltözött a közösségi oldalakra is, persze nem mindenkinek sikerült elsajátítani a praktikákat. Ezért megkérdeztük Kántor Katát, a Jónő Team fotósát, hogyan is készül a tökéletes selfie. Íme, Kata tippjei:
Sminkelj!
Egy jó selfie készítéséhez elengedhetetlen a smink. Nem kell túlzásba vinni a dolgot, elegendő egy natúr make up is, a lényeg, hogy emelje ki, amit hangsúlyozni szeretnél az arcodon. Egy kis bőrkorrekció, púder, pirosító és szempillaspirál bőven elég, meg némi rúzs, amit szívesen viselsz.
Ügyelj a háttérre!
Lehetőleg válassz egyszínű hátteret, hogy ne vonja el semmi a néző tekintetét – te legyél a középpontban!
Vedd figyelembe a fényeket!
Az ablakból érkező fény tökéletes. Kerüld a lámpafényt, mert az sárgás színű képeket eredményezhet.
Így tartsd a mobilodat!
A fényképezőgépet vagy telefont nem csak a kezedben tarthatod: önkioldóval leteheted egy asztalra is. Arra figyelj csak, hogy a gép szemmagasságban legyen!
Mosolyogj!
A legjobb, ha pozitív kisugárzású selfie-re törekszel. Hidd el, szívesebben nézegetnek az emberek egy bájos arcot, mint egy fancsali képet. Az azonban fontos, hogy próbáld nem erőltetni a mosolyt. Gondolj egy vicces történetre fotózás közben, így természetesebb lesz a hatás. Sok sikert hozzá!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.