Valószínűleg nem mondok újat azzal, hogy ezek a limitált számú darabok jóval megfizethetőbbek, mint amilyen áron a luxusmárkák kínálják a termékeiket. Az elmúlt pár évben én is szert tettem többek között egy olyan pipacspiros Versace ruhára, amit lassan három éve imádok, és ami divatos lesz még legalább három évig, illetve egy olyan Lanvin pólóra, amihez fogható nem valószínű, hogy szembejön velem az utcán. Mielőtt meglesnéd a kollekciót, ismerd meg egy kicsit jobban Mr. Wanget!
Gyors karrier Wang módra
A tajvani származású, amerikai tervező még csak harmincegy éves, de máris igen széles rajongótábora van. 2007-ben piacra dobta az első ready to wear kollekcióját nőknek, amivel rögtön díjat is nyert: a CFDA és a Vogue Fashion Fund közös pályázatán 20.000 dollárt nyert, hogy fejleszthesse a márkáját. 2008-ban kiadta az első nőitáska-kollekcióját, a következő évektől pedig már a férfiaknak is tervezett kollekciókat. Wang stílusát leginkább a városi jelleg fémjelzi. A 2008-as darabjai nagy részében a fekete volt a domináns szín, 2009 tavaszán azonban megpróbálkozott olyan élénk színekkel, mint a narancs, lila, kék és a pink. A divattervező 2012 novemberében lett a Balenciaga kreatív igazgatója, ezzel azt a Nicolas Ghesquière-t váltotta, aki 15 évig dolgozott a francia divatháznak.
Világsztárok is rajonganak érte
Alexander Wang stílusát számos világsztár imádja. Legnagyobb rajongója Rihanna, aki már mindenkinél előbb megkapta az új kollekció egyik szettjét. Az újdonsült sztármodell, Kendall Jenner pedig nem utazik kedvenc Wang bakancsa nélkül, de szívesen választ ruhákat is a divattervezőtől. A New York-i bemutatón is jó pár sztár tiszteletét tette, akik elismeréssel adóztak a tervező kreációi előtt. Mary J. Blige a tervező könnyedségét és határozottságát imádja, Jessica Chastain pedig azt, ahogy Wang a városi ruhákat ultradivatossá varázsolja.
Tervezők és márkák: ki választ kit?
Kanyarodjunk vissza az eredeti kérdéshez. Hogyan zajlik egy ilyen együttműködés, miért jó ez a márkának és miért a tervezőnek? ,,A kollaborációk mindegyikénél elsődleges szempont, hogy olyan dizájnerrel történjen az együttműködés, akinek a neve izgalmas és váratlan egyben. Gondoljunk csak a legelső vendégtervezőre Karl Lagerfeld személyében: előtte teljesen összeegyeztethetetlen volt, hogy egy high fashion és egy fast fashion brand egyáltalán bármilyen együttműködésben dolgozzon együtt" - avat be a kulisszatitkokba Forgács Benjamin, a magyarországi H&M Showroom vezetője. "Ezeknek a kollekcióknak a fő célja az, hogy a vásárlókat közelebb hozzák egyes, a tervezők valódi kézjegyével ellátott, ízig-vérig felismerhető darabjaihoz. Az éppen aktuális Alexander Wang választást pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy pár éve a Women's Wear Daily közölte, Alexander Wangot nevezték ki a Balenciaga divatház élére." Benjamin elárulta azt is, hogy a nagyközönség számára 4-5 hónappal előbb történik az aktuális név bejelentése, még mielőtt az üzletekbe kerülne a kollekció.
De vajon itthon mennyire fogékonyak erre a stílusra és a magasabb árakra a divatimádók? "Természetesen az elmúlt 10 év vendégtervezői között voltak olyan nevek, amelyek itthon sokkal szélesebb közönség körében voltak ismertek, mint például Versace. Ellenben mindegyik együttműködésről el lehet mondani, hogy az adott évben a legtökéletesebb választásnak bizonyult. Amellett viszont nem mehetünk el, hogy különösen a fiatalabb korosztály számára ez lehet az első lehetőség, hogy egy valódi dizájnerdarabot tudhasson a magáénak. Ezek ugyanolyan minőségű ruhák és kiegészítők, csak éppen vékonyabb pénztárcához vannak igazítva. 2004-ben elképzelhetetlen volt, hogy a divat ennyire demokratikus legyen, azóta pedig az emberek motivációja töretlen ezeknek a kollekcióknak a megszerzésére. Fontos tudnunk, hogy ezek az együttműködések a vásárlókért vannak, nem pedig fordítva."
Nem a svéd márka az egyetlen
A Topshop is rendszeresen dolgozik együtt sztártervezőkkel, többek között Christopher Kane-nel is. Phillip Lim tervezett már a Gapnek, Jil Sander az Uniqlónak, Prabal Gurung a J.Crew-nak. Stella McCartney gyerekruhákat álmodott meg a Gapnek, és sportruhákat az Adidasnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.