Száznyolcvan fok: munkanélküliből lett csokoládégyáros – Mészáros Gábor története

különleges csokoládé sorozat ínyenc design Száznyolcvan fok munkanélküli marketing
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy vezető sörmárka brandmenedzsereként mindene megvolt. Aztán a recesszió derékba törte a karrierjét – Mészáros Gábor, több másik kollégájával együtt, munkanélkülivé vált. Ekkor még nem sejtette: ennél jobb dolog nem is történhetett volna vele.

Új sorozat a Life.hu-n!

Száznyolcvan fok című új sorozatunkban hazai ismert embereket mutatunk be, akik egyik pillanatról a másikra úgy döntöttek: új életet kezdenek. A váltás okairól, előzményeiről, sikereikről, kudarcaikról ők maguk mesélnek majd a Life.hu-nak. Most Mészáros Gábort ismerheted meg, aki a recesszió áldozataként munkanélkülivé vált, majd felépítette saját csokoládébirodalmát, a chocoMe-t, jövő hónapban pedig Pénzes Kinga kosárlabdajátékos történetét meséljük el, aki a halálos kimenentelű győri buszbalesetet élte túl.

Az első sokkot hosszú, depressziós napok követték – Gábor nem tudott megbirkózni a gondolattal: hiába jelentkezik különböző munkakörökre, nem veszik fel sehova. Egyre-másra teltek a szürke hétköznapok és egyre-másra nyúltak meg a kanapén töltött nassolós órák száma is. Mikor már minden veszni látszott, Gábor barátai a fiú segítségére siettek – síelni hívták. A buli jól indult, ám az Ausztria felé vezető úton hatalmasat karamboloztak, így Gábor végül nemhogy nem síelt, de immár egy nyakmerevítővel együtt volt kénytelen a kanapéján ücsörögni. Teltek a napok, a hetek, a hónapok, mígnem ez a kék szemű fiatal fiú arra gondolt: „Magamnak kell megteremtenem a munkahelyemet.” Az emésztő nihilt pezsgő gondolatok váltották fel – mégis mihez is kezdhetne?

Fotó: Margitay Klára/Life.hu

Mindig is szerettem volna csokoládékat készíteni, habár ehhez semmiféle szaktudásom és tapasztalatom sem volt. Kinéztem magamnak egy csokoládékészítő tanfolyamot Belgiumban és úgy döntöttem, ott majd megtanulom a szakma minden csínját-bínját.” Így is lett – Gábor rengeteg jól használható tudással és még több inspirációval tért haza, majd gyártani kezdte a saját csokoládéját. Az első darabok persze nem sikerültek finoman szólva sem tökéletesre, de ez nem vette el Gábor kedvét.

A chocoMe csokikhoz a világ különböző tájairól hozatom az alapanyagokat, a legfőbb szempont ugyanis az, hogy minden összetevő minőségi legyen. Kezdetben én magam csináltam mindent: én rendeltem meg a csokoládék hozzávalóit, én terveztem a csomagolást, én készítettem a csokoládékat is és az első vevőimnek én magam szállítottam le a megrendelt mennyiséget, majd számláztam ki a végösszeget.”

Fotó: Margitay Klára/Life.hu

Az alapanyagokról

A feltétek nagy részét Németországból, Franciaországból és Olaszországból importálják, egyrészt a magas minőségi elvárások, másrészt a liofilizált (fagyasztva szárított) gyümölcsök, a kandírozott virágok, a 23 karátos ehető arany magyarországi nehéz beszerezhetősége miatt.

Azóta sok minden változott: a vállalat dinamikus fejlődése és a vásárlók óriási szeretete azt eredményezte, hogy 2013-tól új manufaktúrában, immár 500 négyzetméteren készítik Gáborék a csokoládét. És ma már nemcsak itthon, de Spanyolországban, Angliában, Franciaországban, Svájcban, Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Svédországban, Kanadában és a litván piacon is ismerősen cseng a chocoMe neve.

Fotó: Margitay Klára/Life.hu

2014-ben elnyert díjak

A Magyar Termék Nagydíj 2014. évi pályázatára benyújtott chocoMe Raffinée termékcsalád a szakmai zsűri javaslata és előterjesztése alapján, a Kiírók Tanácsa döntése szerint, elnyerte a Magyar Termék Nagydíj kitüntető címet. A Magyar Termék Nagydíj díjátadón különdíjak átadására is sor került, ahol a Magyar Újságírók Szövetsége Gazdasági Újságírói Díjat adott át a chocoMe részére, a minőségi szemléletváltást segítő fejlesztő munkáért. 2014 augusztusában három chocoMe termék kapott szakmai elismerést Londonban a Great Taste Award 2014 nemzetközi gasztronómiai versenyen. 2014 májusában újabb nemzetközi szakmai elismerést kapott a chocoMe, amivel hivatalosan is a világ legjobb csokoládékészítői közé lépett. A magyar csokoládémanufaktúra ezúttal a nemzetközi, független és a világ egyik legrangosabb csokoládéversenyén, az International Chocolate Awardson ezüstérmet nyert. 2014 áprilisában a világ legnagyobb designversenyén, a Milánóban évente megrendezett A' Design Award versenyen mérettetett meg, és nyert. Az 50 tagból álló nemzetközi zsűri a chocoMe Raffinée termékcsalád csomagolását a győztesek közé választotta a csomagolás-design kategórián belül.

Arra a kérdésre, mi lett volna, hol tartana most az élete, ha annak idején nem esik áldozatul a recessziónak, Gábor csak ennyit mond: "Valószínűleg élném a középvezetők néha egyhangú, néha túlpörgetett, céges autós, céges telefonos, meetinges életét. Félreértés ne essék, nagyon szerettem ezt csinálni, ennek is megvolt a maga varázsa, de mint tudjuk, semmi sem történik véletlenül: nekem nem az volt az utam, hanem ez, amit most csinálok. Most a magam ura vagyok, ennek minden gondjával-bajával és persze előnyével együtt. Nagy a felelősség, hiszen mostanra sok kollégával dolgozunk, de a saját üzlet öröme, az, hogy olyan termékeket készíthetünk, ami az emberek örömét szolgálja, nagy büszkeséggel tölt el."

Fotó: Margitay Klára/Life.hu

És hogyan látja magát húsz év múlva? "A családom körében, egy ennél is nagyobb chocoMe manufaktúrában. Azt hiszem, ezzel mindent elmondtam. Szeretném, ha a csokoládéink még több vásárlóhoz és fogyasztóhoz jutnának el, és sok újdonságot vezethetnénk még be elsőként, csakúgy, mint eddig. Nagyon sok meglepetést tartogatunk még a csokoládékedvelőknek!

Oszd meg velünk!

Ha te is ismersz olyan személyt (netán te magad vagy az), aki valamilyen okból hátat fordított addigi életének és egy teljesen új dologba vága a fejszéjét, ne habozz: küldd el egy levélben a történetet az info@life.hu e-mailcímre. A tárgymezőbe írd bele: Száznyolcvan fok.
/1411/Less_20141116152941

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.