Arra, aki engedte ellógni az órákat? Nem, inkább arra, aki keményen bevasalta rajtunk a tananyagot. Abból talán még ma is profitálunk. Lehet (vagy biztos), hogy abban a pillanatban jobban szerettük azt, akinél el lehetett bliccelni a számonkérést. De legyünk őszinték, ez gyorsan múló öröm volt. Így van ez a vezetők esetében is. Elképzelhető, hogy elsőként azokat kedvelik, akik azt hangoztatják: "Emberek, én itt a legfontosabb feladatomnak a családias légkör kialakítását tartom, ahol nem kell szétszakadni. Bla, bla, bla." Vagy: "Ne tépjék szét magukat, hiszen most hétfő van, és gondolom, fárasztó hétvégén vannak túl."
De milyen érdekes, abban a pillanatban, ahogy befújna a válság szele, a munkatársak azonnal hátat fordítanának a családbarát dumásnak, és keresnének maguknak egy VEZETŐT, aki irányt mutat. Tapasztalatom szerint, hosszú távon az emberek azt a vezetőt ismerik el igazán vezetőnek, aki teljesítést követelve kihozza belőlük a maximumot. És természetesen a megfelelő ellenértéket meg is adja a jól elvégzett munkáért. Ez nem csak pénz lehet! Elismerés, dicséret, képzés, visszaigazolás, kinevezés és még 1000 meg 1 dolog.
Pilát Gábor
Szakmám szerint az elmúlt húsz évben közel 13 000 embernek tartottam értékesítési, vezetői, valamint kommunikációs tréningeket, és már a kezdetektől azt figyeltem meg, hogy az alapvető igazságok, összefüggések az élet minden területén használhatók.Létezik egy mondás, amit gyakran emlegetnek a különböző küzdősportokat oktató edzők. TRAIN HARD, FIGHT EASY – EDZÉL KEMÉNYEN, HARCOLJ KÖNNYEDÉN
Hiszem, hogy ez az igazság az élet legkülönbözőbb területeire is igaz. A cégvezetésre is. Tanulj és gyakorolj sokat és vedd könnyen az akadályokat. A profizmus sajnos nem valósul meg csupán attól, hogy valaki hangot ad reményeinek. Ezért megszenvednek. A színész, a táncos, az író, a sebész, mind. A cégvezető szintén.
www.pilatgabor.hu
Tehát az első és egyben legnagyobb vezetői csapda így szól, amibe belesétálhatunk:
1. Hagyom, hogy ne csinálja meg.
A másik csapda ennek a következménye, amivel ha akarjuk, tetézhetjük a bajt.
Hiszen, ha már nem csinálta meg:
2. Megcsinálom helyette.
Ez nagyon humánus cselekedetnek tűnik, kár, hogy nem az. Ennyi erővel lehetnék a saját beosztottam is, vagy nem?
A gyerekeknél ugyanebbe a hibába eshet a szülő.
– Pakolj el, tegyél rendet a szobádban! – kérjük.
– Majd később – jön a reakció.
– Nem később, most tedd meg, kérlek!
– Akkor inkább nem akarom.
És jön az összeveszés, marad a rendetlenség, majd miután a gyerek elaludt, összepakolunk.
Másnap egy kicsit korábban érkezünk az óvodába, de nem akarjuk megzavarni az étkeztetést, titokban belesünk. Attól, amit látunk, kővé dermedünk, ha akarnánk, se tudnánk megszólalni. Gyermekünk fogja a tányért, szed magának az ételből, csendben elfogyasztja, feláll, a maradékot kiviszi, és kisöpri a megfelelő helyre, leteszi a tányért, visszaül a helyére, és csendben megvárja, amíg a többiek is befejezik az ebédet.
És a legfontosabb! Nem félelemből, nem sírva és nem zokogva.
Hogyan történhetett mindez? Úgy, hogy az óvodában megvannak a játékszabályok, amikhez a gyerekek adták a beleegyezésüket. A biztonság kedvéért ezeket az óvónők következetesen be is tartatják velük.
A vezető legfőbb mércéje, hogy képes-e teljesítést elérni a cégben. Ez az egyetlen dolog, amiért ő ott van, és csak ez!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.