Nagyon gyakori jelenség, hogy a munkaadók különböző személyiségjegyek (lelkiismeretesség, megnyerő személyiség, extrovertáltság) alapján mérik fel jövőbeli dolgozóikat. A kutatók a vizsgálataik során 175 önkéntes személyiségjegyeit vizsgálták meg, majd ezeket összehasonlították a Facebook aktivitásukkal. Az Észak-Karolina Állami Egyetem tudósai szerint az eredmények meglepőek lehetnek még a tapasztaltabb céges HR vezetők számára is. "A nagyobb cégek általában átvizsgálják a jelentkezők Facebook profilját, hogy ki tudják szűrni az alkohol- és drogfogyasztókat, mivel úgy gondolják, ez egyet jelent azzal, hogy a jelölt nem lelkiismeretes, valamint hogy nincs felelősségérzete és önuralma sem" - nyilatkozta Lori Foster Thompson pszichológus professzor.
A vizsgálatok során ugyanakkor a tudósok semmiféle kapcsolatot nem találtak a lelkiismeretesség, valamint az alkohol- és droghasználattal kapcsolatos facebookos kiírások között. "Ez azt jelenti, hogy a cégek alapból kizárják a legtöbb lelkiismeretes jelentkezőt, csak azért, mert tévesen azt feltételezik, hogy a közösségi oldalakon való tevékenység bármit is elárul az igazi személyiségről" - mondta Will Stoughton, a kutatás vezetője. A tudósok szerint főként abban az esetben rossz ötlet kizárni az alkohollal és droggal kapcsolatos tartalmakat megosztó jelölteket, ha a cégek kifejezetten extrovertált személyiségeket keresnek, például marketing- vagy sales-pozíciókra, mivel a hasonló beállítottságú emberek különösen hajlamosak ilyen dolgokat kirakni a Facebook oldalukra.
A közösségi oldalakon való viselkedés, valamint a megnyerő személyiség és a lelkiismeretesség között csak egyetlen közvetlen kapcsolatot találtak a tudósok: vizsgálataik szerint a lelkiismeretes és megnyerő jelöltek szinte soha nem pocskondiáztak senkit a Facebook oldalukon. "Tehát ha a munkaadók továbbra is a közösségi médiumok alapján szeretnék megszűrni a jelöltjeiket, inkább azokat a jelentkezőket kéne kizárniuk, akik hajlamosak másokat szidni, és nem azokat, akik feltesznek egy képet arról, ahogy épp sört isznak" - tanácsolja Stoughton. A kutatás részletes leírása a Cyberpsychology, Behavior and Social Networking című tudományos szaklap júliusi online kiadásában olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.