A szülők okostelefonja gyakran funkcionál bébiszitterként: ha a rosszcsont gyerkőc hisztizik, ott a telefon, ha unatkozik, ott a telefon. Egy varázsütésre elmúlik a hangzavar, a gyereket beszippantja a képernyő varázsa.
Egy friss kutatás szerint az egészen kis gyerekek fele használ okostelefont és tabletet, sokan úgy, hogy még az első születésnapjukat sem érték meg.
Amint azt a tanulmányt készítő dr. Hilda Kabali, a philadelphiai Einstein Orvosi Központ munkatársa kifejtette, nem csoda, hogy már ilyen fiatalon hozzájutnak ezekhez az eszközökhöz a gyerekek, hiszen szinte minden szülőnek van telefonja vagy valamilyen számítástechnikai eszköze, a gyerekek pedig óhatatlanul vonzódnak hozzájuk.
A kutatás során 370 szülőt kísértek figyelemmel, akik többnyire városban éltek és alacsony jövedelműek, illetve kisebbséghez tartozók voltak. A vizsgálat kimutatta, hogy a kicsik egyharmada már egyéves kora előtt fogott a kezébe mobilt, vagy használta az érintőképernyőt, mire pedig kétévesek lettek, már több mint a gyerekek fele görgette a képernyőt, hívott fel valakit telefonon, nézett valamilyen műsort ilyen eszközökön, illetve játszott videojátékkal vagy használt valamilyen alkalmazást.
Ebben a korban már a gyerekeknek több mint a negyede naponta akár egy óránál hosszabb ideig is használta a telefont valamire. A szülők gyakran a gyerek megnyugtatása céljából adják a kezükbe ezeket az eszközöket, amíg ők elvégzik a házimunkát vagy egyéb teendőket, valamivel kevesebben altatás céljára használták a mobilt, de 30 százaléknál kevesebb volt azok aránya, akik a gyerekorvossal is beszéltek arról, hogy jó-e, ha a gyerekük már használ ilyen készülékeket. A Gyermekgyógyászok Amerikai Akadémiája azt javasolja, hogy
kétéves kor alatt semmilyen képernyő elé ne ültessük a gyerekeket, mert még nem lehet tudni, pontosan milyen hatása vannak rájuk nézve.
Egy másik vizsgálat során 30 mélyinterjút készítettek szülőkkel és gondviselőkkel, amelyekből kiderült, hogy a szülőket nagyon is foglalkoztatja az a kérdés, milyen alkalmazásokat adhatnak a gyerekek kezébe, mennyi időt tölthet a gyerekük különféle mobil eszközökkel, és hogyan találják meg mindenben a helyes egyensúlyt.
Amint azt dr. Jenny Radesky, a Boston Egyetem Orvosi Iskolájának szakembere elmondta, az, hogy milyen hatással vannak ezek a különféle eszközök a gyerekekre, számos tényezőtől függ. Az ideális az, ha a gyerek a korához illő, viszonylag lassú és lehetőleg valamilyen oktató célú alkalmazást használ, ebből ugyanis sokat tanulhatnak, főleg, ha egy felnőtt is ott áll mellettük, aki tanácsával segíti őket.
A legtöbb szakember egyetért abban, hogy a mobil eszközök megfelelő használata előnyére válik a gyerekeknek, segítheti őket a tanulásban is, sőt a tanároknak is hasznos lenne, ha élnének ezekkel a lehetőségekkel, különben hamarosan egyre több unatkozó diákkal fogják szembetalálni magukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.