A Plos One című lapban közzétett kutatást vezető Brad Bushman, az Ohio Állami Egyetem kommunikáció és pszichológia professzora munkatársaival 154 olasz fiatalt kísért figyelemmel, akik valamennyien 15 és 20 év közöttiek voltak.
A kísérlet ideje alatt néhányan a Grand Theft Auto nevű számítógépes játékkal játszottak, amelyben a nők többnyire másodlagos szereplők, általában prostituáltak vagy sztriptíztáncosok, akiket a játékosok által megformált karakterek csupán szexuális tárgyaknak tekintenek.
A játékokat követően valamennyi részvevőnek két fényképet mutattak, melyeken egy fiatal lány volt, akit erőszak ért. Az egyik képen egy fiatalember tartja a lány arcát a kezében, miközben a másik kezét ökölbe szorítja, a másikon pedig egy síró nőt lehetett látni monoklival a szeme alatt, a háttérben egy férfival. A részvevőket arra kérték, hogy egy 1-7-ig terjedő skálán jelöljék meg, mennyire éreznek együtt a képen látható nővel.
Mi lett az eredmény?
A kísérletben résztvevő lányok empátiáját nem befolyásolták a videojátékok, ám a fiúk közül azok mutatták a legkevesebb együttérzést, akik a szexista, erőszakos játékkal - vagyis a GTA-val - játszottak, és a karakterükkel nagymértékben azonosultak.
Amint azt a fenti kísérlet is bizonyította, az erőszakos játékok már önmagukban ártalmasak, de ha ezekben még valamilyen szexista tartalom is megjelenik, akkor a káros hatásuk még erősebbé válik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.