Hátsó ablak (1954)
Hitchcock klasszikus remekművében fontos dramaturgiai funkcióval bír a meleg nyári idő: emiatt vannak ugyanis állandóan nyitva az ablakok a szemközti házban — és emiatt láthatja meg a lábtörése miatt mozdulatlanságra kárhoztatott, unatkozó főhős azt a gyilkosságot, ami az egész cselekményt beindítja. Miközben a kánikula a híres hitchcocki feszültségnek sem tesz persze rosszat.
12 dühös ember (1957)
Hogy a kánikula milyen mértékben képes növelni az emberekben rejlő feszültséget, arra a 12 dühös ember a legjobb példa: egy kis levegőtlen szobába összezárt esküdtjei gyorsan lezavarnák a tárgyalt ügy ítéletét, és amikor egyikük kekeckedni kezd, annál idegesebbek lesznek. Aztán kiderül, hogy a kekeckedés igazából az igazságért való kiállás, amit még ilyen körülmények között is muszáj végiggondolni.
Kánikulai délután (1975)
Egy balul sikerült rablás után filmünk hősei a címben jelzett napszakban szorulnak be túszaikkal a bankfiókba, hogy aztán társadalomkritikus médiaszenzációvá legyen az akciójuk és személyük. Közben viszont odabent korántsem az erotikától fülledt a hangulat — noha a rablásban részt vevő, Al Pacino és John Cazale alakította párost gyengéd szálak is fűzik egymáshoz.
Szemet szemért (1989)
Szintén egyetlen napon, a nyár legmelegebb 24 órája alatt játszódik a brooklyni gettó utcáin Spike Lee első rendezése, amiben a faji ellentétek éleződnek ki a végsőkig a pattanásig feszült idegek következtében. Társadalmi látlelet kicsiben, kánikulában.
Összeomlás (1993)
Hogy a Michael Douglas által (élete teljesítményével) alakított főhős miért kattan be ezen a napon, arra jó sok oka van — és ezeket fokozatosan meg is tudjuk, a filmben elkövetett ámokfutásával párhuzamosan. De hogy miért épp ezen a napon kattan be, és miért épp ezt az utat járja be ezen a napon, ahhoz bizony lehet köze a nyári hőségnek is, meg persze a közlekedési dugónak, aminek közepén rostokolva egyszer csak elhatározza magát.
Die Hard – Az élet mindig drága (1995)
Joe Cocker „Summer in the City" című számával kezdődik a film, életképeket mutatva a nyári melegben ébredező New Yorkról — hogy aztán váratlanul bomba robbanjon az egyik utcában, és bejelentkezzen egy terrorista, aki személyesen John McLane-nel akar játékba kezdeni. És noha számít még arra is, hogy ebben a nagy melegben inkább a liftet használják a banki alkalmazottak, de Bruce Willisszel kikezdeni továbbra sem jó ötlet.
Kánikula (2001)
Az osztrák jóléti társadalom és néplélek kegyetlen kutatója és ítésze, Ulrich Seidl ebben a groteszk humorú filmjében hat különböző életet mutat be ugyanabból a közegből: a külvárosi állampolgárok nyári napjaiból. A nyomasztó hőségben nincs megkönnyebbülés, az emberek pedig a ruháikkal együtt a maszkukat is levetve megmutatják igazi(?) arcukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.