Az ok, amiért le kell hajtani a karfát a repülőgépen

repülő repülőgép
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A meglepő ok, amiért a karfákat le kell hajtani a felszállás és a leszállás során a repülőn.

Sokaknak ellentmondásos, hogy miért kell lehajtani a karfákat a repülőgépen, le- és felszállás közben, hiszen sokkal nehezebb így kilépni az üléseinkből. Főleg akkor, ha valami történne. Ám valójában sokkal biztonságosabb, ha a szabályoknak megfelelően lent tartjuk őket. De miért is?

Nos, a karfák súlyos sérüléseket is okozhatnak egy kényszerleszállás alatt, amennyiben nem hajtjuk le őket. Egyszerű fizika, hiszen ha a kartámasz már le van hajtva, kevesebb az esély, hogy sérülést okozzon. Ha a repülőgép hajtóműi hirtelen megállnak, és előtte a gép 250-290 km/h-val haladt, akkor a nem lehajtott kartámasz ezzel a sebességgel zuhanna előre az utas oldalánál. Így bár logikusnak tűnik, hogy a kartámasz legyen felhajtva, így könnyítve egy esetleges evakuálást, igazából, ha nem hatjuk le, olyan sérülést is okozhat, aminek következtében az utas korlátozva lesz a mozgásban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.