Joggal teheted fel magadnak a kérdést, hogy ez az egész, mégis miként kapcsolódik az otthonodhoz? A válasz egy korábbi cikkünkben rejlik, melyben ahhoz adtam tippeket, hogy miként lehet varázslatos tájakhoz hasonlatos enteriőrt alkotni. Ezt a vonalat követve, most azt mutatom meg, hogy a Disney-féle fő gonoszok stílusát és kinézetét alapul véve, miként lehet egy szoba pl. „ursulás", vagy épp „szörnyellás".
Ahhoz, hogy kellően át tudj szellemülni, és valóban megtaláld azokat az elemeket, melyek a kedvenc fő gonoszodat idézik meg, először meg kell őket ismerned. Most egy szubjektív lista következik, melyek az én „legkedvesebb” negatív Disney-karaktereimet mutatják be.
Hádész – Herkules (1997)
A Héraklész mítoszt feldolgozó mesében Hádész, minden gonoszok ura, azaz az alvilág istene próbál főistenné válni. A terve még a párkák szerint is működhet, ha a végső összecsapáskor meg nem jelenik Zeusz fia, Herkules. Hádész pedig mindent elkövet, hogy megszabaduljon az isteni fiútól.
Ez az egyik legjobban kidolgozott Disney fő gonosz karakter; végtelenül gonosz, ravasz, kissé sunyi, de emellett rendkívül szórakoztató is. Tettei mögött a dicsvágy mellett, a vele szembeni igazságtalanság megtorlása is áll. Ez a két dolog pedig végtelenül sokféle érzelmet kölcsönöz a holtak istenének, amit egyszerűen csak imádni lehet.
Értelemszerűen jöhet minden, ami Görögországot idézi, de fontos, hogy ne legyen túlcicomázott. A színekben természetesen a kék és a szürke domináljon, valamint az egész szoba keltsen egyfajta letisztult fenségességet, mégiscsak egy istenségről van szó.
Ursula – A kis hableány (1989)
A gonosz tengeri boszorka barlangjában éldegél két morénájával, és miközben mások gyengeségeit kihasználja, folyamatosan várja az alkalmat, hogy bosszút álljon a sellők királyán, Tritonon. Az, hogy mire fel ez a mérhetetlen gyűlölet, a mese nem ad választ, bár annyi sejthető, hogy a szigonyos szakállas elűzte őt a palotából. Tehát adott egy megkeseredett és magányos boszorkány, aki tudomást szerez Triton kedvenc lányának emberré válási szándékáról, innen pedig kitalálható, hogy ármánnyal próbálja elérni már kissé módosult célját, vagyis a tengerek feletti hatalom megszerzését. Mivel azonban Disney-feldolgozásról van szó, nyilván nem győz a gonosz.
Ursula az egyik legravaszabb és legelszántabb gonosz, aki ennek ellenére távolról sem olyan pszichopata, mint a többiek. A morénáira gyermekeiként tekint, akik halála egyfajta anyai bosszút vált ki belőle. A poliptestű boszorka valóban rossz, mégis érzünk irányába némi szánalmat.
A lila és fekete színek használata még nem elég, hogy tengeri boszorkás legyen a szoba. Kell hozzá a bársony anyag, a kényelmes kanapé, fotelek, a klasszikus modernista belső elrendezés is.
Jafar – Aladdin (1992)
A Szultán tanácsosa, és egyben gonosz varázsló, aki papagájával egy csodalámpást próbál megszerezni, hogy a benne nyugvó Dzsin segítségével ő lehessen az uralkodó. A dolog majdnem sikerül is, de hiúsága végül a vesztét okozza.
Jafar rendkívül rideg, kimért, no meg persze agyafúrt és ravasz is. A megjelenése méltóságteljes és tiszteletet parancsoló, már-már arisztokratikus. Azonban elszámítja magát – mint azt teszi a legtöbb fő gonosz –, és így bár sikerrel járhatna, mivel a saját magáról alkotott képe nem reális, végül Aladdin a hiúságát használja fel ellene.
Az indiai stílus, ami előtérbe helyezi a piros színt, ugyanakkor nem megy el a giccs irányába; ezzel lehet a legjobban megidézni Agrabah gonosz varázslóját.
Szörnyella de Frász – 101 kiskutya (1961)
Az egyedülálló milliomosnő, lényegében bármit megtehet, bármit megvehet, így már semmi sem nyújt számára igazán nagy élvezetet. Szörnyella azért mégis talál magának valamit; egyszerűen bolondul a bundákért, minél különlegesebb és ritkább, annál jobb. Nem csodálkozhatunk hát, hogy egy idő után az aprócska kis rágcsálókból összevarrt szőrmék helyett, valami vadabbra vágyik: méghozzá dalmata kölykökre.
Ő az egyetlen Disney fő gonosz, aki saját gúnydallal bír; amit nem más, mint Pongó gazdája ír és ad elő. Annyira betegesen néz ki, hogy a mesét nézve néha elcsodálkozunk, hogy tud egyáltalán járni. Két színű haja abszolút kultikussá tette frizuráját, szipkájával pedig a dámák stílusát idézni meg, nem túl sok sikerrel. Lényegében ő testesíti meg a modern újgazdag emberekről alkotott sztereotípiákat.
A luxus mindenekfelett: rengeteg szőrme és arany kiegészítő, drága bőrkanapé. Ez az, amiben Szörnyella is szívesen élne. A látványos és szembetűnő hatás kedvéért azonban nem kell leölt állatok bundáját beszerezned, hiszen ma már csodás műszőrme anyagokat és szőnyegeket lehet kapni.
Mostoha – Hófehérke és a hét törpe (1937)
Ő a tipikus Disney-féle mostohaanya; számító, hatalom- és irányítás mániás, valamint remekül hazudik. A hercegnő és apja közti viszonyt egyre inkább lerombolja- miután persze elcsábította a fájdalmasan gyászoló férfit -, majd a király halála után még egy darabig megtűri Hófehérkét. Ám a legnagyobb gyengesége végül olyan dologra készteti, mely megpecsételi sorsát. „Tükröm, türköm mondd meg nékem, ki a legszebb a vidéken?"
Ez a Disney-szereplő hozza meg talán a legnagyobb áldozatot célja elérése érdekében. Ugye számára világszépsége jelent lényegében mindent; ez a mozgatórugója összes szörnyű tettének. De mégis, hogy végül ismét ő lehessen a legcsodálatosabb teremtés a vidéken, szörnyen rút banyává változtatja magát. Hihetetlen alázatot jelent ez részéről, melyhez igen nagy erő kellett.
A túlzó díszítést nélkülöző modern luxus idézi meg leginkább a mostoha lényét. Természetesen nem hiányozhat a falról egy méretes tükör sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.