Coco Chanel
Édesanyja korán meghalt, apja elhagyta őt és testvéreit, így mindannyian árvaházban nevelkedtek. Később varrni tanult, hogy ebből tartsa el magát, de a színpad és a vele járó csillogás is vonzotta. Egyre több táncos, majd énekes szerepet is kapott. Később kalapok tervezésével foglalkozott, majd szép lassan megnyitotta első divatszalonját. Coco Chanel mindent elutasított, aminek a viselése kényelmetlen vagy fájdalmas. Fiúsra vágatta a haját, ezzel is azt szimbolizálva, hogy a régi kötöttségek helyett bátor, új vonalakra van szükség. A nők csak úgy kapkodtak a letisztult vonalú, egyszerű és vagány ruháiért. Az általa kirobbantott forradalom más, nagy divatcégeket is arra ösztönzött, hogy kollekciójukat átgondolják, és valami egészen másban kezdjenek el gondolkodni.
Audrey Hepburn
Habár sokan így gondolták, a színésznő élete nem a fényűző luxusról és boldogságról szólt. Főleg nem gyerekkorában. Élete legtragikusabb élménye volt, amikor édesapja elhagyta őket, majd kitört a háború, ami meghatározta a kis Audrey fiatal éveit. Az éhezés, a félelem, a haláltól való rettegés egész további életére hatással volt. Nem véletlen, hogy amikor felkapott színésznővé vált, akkor sem vesztette el érzékenységét az árvák és éhezők iránt. Felhagyva a színészkedéssel pedig már kizárólag csak a jótékonykodással foglalkozott. Az Unicef nagyköveteként rengeteg országba – Etiópiába, Ecuadorba, Vietnámba és Bangladesbe – elutazott, hogy felhívja a figyelmet a szenvedőkre és éhezőkre, és reményt adjon a gyerekeknek.
Givenchy és Audrey Hepburn: a tervező és a múzsa, akiből divatikon lett
"Egyedül neki vannak olyan ruhái, amiben igazán önmagam vagyok. Ő messze több, mint egy tervező, ő személyiséget teremt" - mondta legnagyobb múzsája, Audrey Hepburn Givenchyről, a letisztult elegancia, az egyszerű vonalak, a rafinált részletek mesteréről, aki 91 évesen távozott az élők sorából. Olvasd el a Life.hu cikkét!
Vivienne Westwood
A legformabontóbb élő divattervező, akiről furcsa elképzelni, de húszévesen még teljesen átlagos polgárként élte életét. Férjhez ment, gyereket szült és tanítónőként dolgozott, habár kreativitása már ekkor is felszínre tört: ékszereket készített. A világ akkor fordult meg vele, amikor megismerte Malcolm McLarent, akitől második gyermeke született. A férfi 1971-ben nyitott butikot Londonban a King's Road 430 alatt, ahol Vivienne Westwood ruháit is árulták. Közben McLaren a Sex Pistols menedzsere lett, az együttes pedig Viviennek is meghozta a hírnevet: imádták a szegecsekkel, bicikliláncokkal, nyakörvekkel, biztosítótűkkel, borotvapengékkel díszített, kiegészített punkos, polgárpukkasztó darabjait. A bolt sok néven futott, '81-ben végül a Worlds End nevet kapta, és máig is így üzemel, Vivienne pedig máig a punk nagyasszonya, aki soha nem félt szót emelni társadalmi vagy éppen környezetvédelmi kérdésekben sem.
"Minden más tervezőtől különbözök. Én építettem a céget, és az most is az enyém. Soha nem hagytam, hogy marketingszakértők fölém álljanak, és megmondják, mit csináljak. Nekem nincs szükségem ilyen jellegű fogásokra: az én személyiségem valódi, nem mások kreálták az üzlet érdekében."
"A legszexisebb emberek a gondolkodók."
"A szépség csak jön és megy" – Hollywoodi sztárok, akik másként gondolkodnak az öregedésről
A 21. században, amikor a 40 az új 30, és az 50 az új 40, minden arról szól, hogyan őrizhetjük meg a fiatalságunkat. Az állandó figyelem középpontjában álló hírességek még inkább úgy érzik, hogy 50 felett is 20-nak kell kinézniük, ami általában tragikusan szétplasztikázott külsőhöz vezet. Szerencsére Hollywoodban is akad néhány kivétel, aki máshogy gondolkodik erről. Íme, a méltóságteljes öregedés hívei!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.