Legyél tudatos! Legyél körültekintő! Legyél zöld! Legyél öko! De hogyan legyél bármi, ha azt sem tudod, mi mit jelent egy egyszerű arckrém dobozán? Ha
az összetevők, feliratok és piktogramok csak valami rejtélyes varázsigének tűnnek,
de fogalmad sincs róla, hogy igazából mit takarnak? Tegyünk rendet kicsit a fejünkben és lássuk a leggyakoribb kódokat.
Kis tégely egy számmal és egy M-mel a közepén
Ez a jelölés nem más, mint a PAO (period after opening), azaz a felnyitott fedelű dobozkán belüli szám jelzi, hogy hány hónapig használhatod fel a készítményt a felbontást követően. Nem árt, ha ezt a piktogramot komolyan veszed, hiszen a lejárt termékeknek egyrészt a hatóanyagai sem az igaziak már, másrészt pedig a benne elszaporodó baktériumok sem tesznek túl jót, ha magadra kened őket. Az ilyen jelzésű kozmetikumok élettartama (a gyártástól az elhasználásig) legalább 30 hónap.
Homokóra
A homokóra a BBE (best before end) jelzése, amely szintén a szavatosságot jelöli, ám míg a PAO a 30 napnál hosszabb, addig a BBE a 30 napnál rövidebb élettartamú termékeken található meg, amilyenek például a szempillaspirálok (3-4 hónap), a rúzsok (12 hónap) vagy az alapozók (12 hónap).
Egy füzetecske és egy kéz
Ez a jel olvasásra buzdít mindenkit. Na, persze nem a Háború és béke átlapozása a cél, bár sokszor már ahhoz hasonló hosszúságú tájékoztatókat mellékelnek a kozmetikumokhoz. A dobozokra, tégelyekre sokszor csak a legfontosabb adatok férnek rá, így valahol fel kell tüntetni minden mást. Ha tehát egy külön kis papíron szerepelnek a csomagolásra nem fért információk, az összetevők listája vagy a tájékoztató a termék használatáról, akkor találkozhatsz ezzel a piktogrammal.
Környezettudatossággal kapcsolatos jelzések
Ezekről külön is lehetne írni egy cikket annyi féle és fajta piktogram van használatba a témával kapcsolatosan. Leggyakrabban a möbiusz szalaggal, a zöld ponttal és a nyuszival találkozhatsz.
Möbiusz szalag:háromszögben egymásba mutató nyilak, amelyek a csomagolás újrahasznosíthatóságára hívják fel a figyelmet. Fontos azonban tudni, hogy ez a jelzés csak a lehetőséget adja meg az újrahasznosításra, de egyáltalán nem biztos, hogy az újrahasznosítás meg is történik!
Zöld pont:ez jelzi a valódi újrahasznosítást, azaz a forgalmazó fizet egy szervezetnek azért, hogy a termék miatt keletkezett hulladékot visszagyűjtsék és újrahasznosítsák. Persze csak akkor, ha a felhasználó az üres csomagolást megfelelő módón a szelektív hulladékgyűjtőbe dobja.
Nyuszi: bár 2013-tól tilos az EU-ban olyan termékeket forgalmazni, amelyekkel kapcsolatban állatkísérleteket végeztek (akár az EU-n kívül), ha ezt a jelzést látod, akkor biztos lehetsz benne, hogy „nem tapad vér a kezedhez".
A kozmetikai iparban használt különféle jelzések sora szinte végtelen, ám ha már ezt a pár piktogramot megérted a csomagolásokon, sokkal tudatosabban választhatsz a polcon sorakozó termékek közül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.