A vakációt szeretjük kényelmesen tölteni, még akkor is, ha maga a kényelem szó mindenkinek mást jelent. Akadnak, akik egy olyan szálláson érzik a legjobban magukat, ahol biztosított a maximális önállóság, ők leginkább az apartmanokat vagy vendégházakat részesítik előnyben. Mások azonban akkor érzik komfortosan magukat az üdülés alkalmával, ha mindenről gondoskodnak helyettük. Ők ezért jobban kedvelik a szállodákat.
Ám szálloda és szálloda között is hatalmas lehet a különbség.
Szállodai minősítés
Annak érdekében, hogy a vendég minél pontosabb információkat kapjon arról, hogy mit várhat egy hoteltól, a szállodákat adott irányelvek mentén kategóriákba sorolják. Ezek a szállodai csillagok. A besorolásnál éppen úgy figyelembe veszik az épület adottságait – szobák mérete, van-e wellness részleg, edzőterem, konferenciaterem stb. – mint a személyzet létszámát vagy felkészültségét. Ennek alapján
a hoteleket 1-től 5 csillagig osztályozzák.
Magyarországon és az Európai Unió legtöbb tagállamán belül egy minősített rendszer garantálja, hogy ugyanazt nyújtsák az egy kategóriába sorolt hotelek.
Ez a szállástípus a szerény igényeket kielégítő hotelek körébe tartozik. Ez persze nem azt jelenti, hogy hálózsákban kéne aludni a földön. Az ilyen hotelekben is van ágy, sőt asztal, szék és TV is. A szobához tartozik fürdő és WC. A takarítás a napi rutin része. A szállodában működik csomagmegőrzés és portaszolgálat, ahol telefonálni, sőt faxolni is lehet. Igény esetén pedig bővített reggelit és italokat is kérhet a vendég.
Ez a szállástípus már a mérsékelt igényeket is képes kielégíteni, így az 1 csillagos hotel szolgáltatásai mellett találhatunk a szobában ruhásszekrényt és olvasólámpát is, a fürdőben pedig törölközőt, sampont. Ráadásul büféreggelit is kérhetünk és mindezt hitelkártyával is kifizethetjük.
Az ilyen szállásokon már legalább 14 órán át lesi valaki a vendég kívánságait a portaszolgálaton, de 24 órán át elérhető, ráadásul a munkatársak beszélnek idegen nyelveket. A szobában rendelkezésre áll a fentieken kívül telefon, tükör, bőröndtartó és cipőápoló szerek, a fürdőszobában pedig hajszárító és arctörlő kendő. Az internet is alapfelszereltségnek számít, bár ez korlátozódhat csak a közös helyiségekre. Kérésre mosást és vasalást is biztosítanak a vendégnek, ahogyan plusz párnát és takarót is igényelhetünk. A panaszokat pedig szerevezett módon kezelik.
Az ilyen szállodáknál már 18 órás a portaszolgálat, de 24 órán keresztül elérhető. A szobákban van internet, a fürdőben pedig több piperecikk is megtalálható például zuhanysapka is, de kérésre akár fürdőköpenyt és papucsot is biztosítanak. A szálloda halljában kényelmes bútorok találhatóak, bár és italfelszolgálás is működik és a büfé- vagy a la carte étkezés mellett a szobaszerviz is elérhető.
Ennél a kategóriánál már a vendég minden igénye kielégítésre talál. Akad 24 órás portaszolgálat, több nyelven beszélő recepcióssal, de ajtónállóval, londinerrel, concierge szolgáltatással (a concierge az, aki a vendég minden óhaját teljesíti) és kocsirendezővel is találkozhatunk a bejelentkezéskor. A szállodán belül akad étterem, a szobában pedig minibár és 24 órás szobaszerviz. A fürdőszobában nem egyszerű piperecikkek, hanem márkás kozmetikai termékek találhatóak, ahogyan szobaszéf, PC és internetcsatlakozási lehetőség is. Ezekben a szállodákban vasalást, cipőtisztítást és esti ágyazást is kérhetünk.
A fenti besorolások tekintetében érdemes megjegyezni, hogy ezek a kategóriák nem a Föld összes országára vonatkoznak, csupán azokra, akik csatlakoztak a Hotelstars Union szállodai minősítési rendszerhez. A többi régiónál a besorolások teljesen változóak, hiszen egyes helyeken maga a szállodatulajdonos kategorizálja a hotelt, máshol egy állami szerv vagy a helyi hatóságok állapítják meg a színvonalat. Ezért lehetséges, hogy egészen mást jelent egy 3 csillagos besorolás a Közel-Keleten, mint például Amerikában vagy az EU-n belül.
Előző cikkünkben azt is elolvashatod mi a különbség a hostel, a motel, az apartman, a hotel és boutique hotel között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.