A sokoldalú Puma termékek
A hazai internetes boltok sokszínű kínálatát böngészve elmondhatjuk, hogy a Puma kiváló sportruházati márka. A lábbelije például figyelemreméltó jellemzőiből álló architektúrájáról és ergonomikus felépítéséről tanúskodik.
A márka nagyjából jelen van a különböző versenysportokban és nemzetközi atlétikai eseményeken. A Puma kollekciói emellett innovatív koncepcióiról szintén ismertek. Hosszabb távon viselhetjük őket és tökéletes minőségűek.
A Puma luxuscikk?
Technikailag a Pumát nem tekinthetjük luxusmárkának. Ennek ellenére garantált, hogy kiváló minőségű sportruházatot kínál anélkül, hogy túl drága lenne, természetesen ennek megítélése mindig egyéni szempontokra vezethető vissza. Valójában a Puma belépő ára az egyik oka annak, hogy a különböző versenytársak felemelkedése és bukása ellenére is a sportruházati iparban maradt.
Mennyire népszerű a brand?
Mint már említettük, vannak más jobb és népszerűbb sportmárkák, mint a Puma. Manapság ők befolyásolják a piacot, és ezt nem tagadhatjuk. Például a Nike és az Adidas több tényező (pl. reklám, marketing és stratégiai szponzorálás) miatt nagyobb piaci részesedéssel rendelkezik, mint a Puma. A Business Insider még 2019-ben arról számolt be, hogy a német vállalat jelentősen növelte bevételeit. Elemzők szerint a márka kisebb, mint nagyérdemű társai, ugyanakkor folyamatosan erősödik. Ilyen a Ferrarival való kooperációja is, amely főleg a pólókon és a sportlábbeliken fedezhető fel.
A legfontosabb ok, amiért más márkák túlszárnyalták a Pumát, a formatervezési mintáknak köszönhető. A sportruházatban mindig az esztétikailag tetszetős árucikkeket részesítik előnyben. A Nike és az Adidas egyedi megjelenést kölcsönöz a kényelmi szolgáltatásaiknak, ami feltűnővé és divatossá teszi őket. A másik oldalon a Puma némileg megőrizte a klasszikus sportruházat alapjait.
A sportruházat és a fenntarthatóság
A Puma továbbra is sportruházati óriás, annak ellenére, hogy az iparági szakértők szerint kevésbé népszerű. Ezért nem meglepő, hogy sokan kíváncsiak a fenntarthatósági törekvéseire. A fenntarthatóságot tekintve a Puma számos problémával foglalkozik, mint például a víz és levegő, a körforgás és az éghajlatváltozás. Ezen túlmenően a vállalkozás rendszeresen közzéteszi környezetvédelmi jelentéseit. Ezekkel az erőfeszítésekkel a Puma gondoskodik arról, hogy ellátási lánca az erőforrás-hatékonyságot garantálja. Példa erre az IFC csoport bangladesi együttműködés keretében a „Tisztább Textilekért Programja”. Meglepő módon a cég a közvetlen beszállítóin túl is kiterjeszti hatókörét, ily módon a vállalat átfogó és fenntartható megközelítéseket valósíthat meg.
Ennek megfelelően 2030-ig 60 százalékkal kívánja csökkenteni a káros anyag kibocsátását.
Ez a cél kissé nagyravágyónak tűnhet, de mivel a Puma partnerséget kötött az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testületével sokan úgy gondolják, hogy ez hosszabb távon elérhető.
Érdekesség
Csak kevesen tudják, hogy a Puma termékeinek gyártása nem Németországban történik, pedig ott van a központja. Ehelyett kollekciójának nagyobb részét a következő országokban tervezik, gyártják és forgalmazzák: Kína, Vietnam, Banglades, Kambodzsa és Indonézia és ezek közül is Kína a jelentősebb gyártó, gondolunk itt a kreatív és divatos sportcipőkre. 2015-ben Rihanna majd a későbbiekben a koreai BTS formáció lett világviszonylatban a márka nagykövete.
A fentiek ismeretében elmondható, hogy a társaság meghatározó szerepet tölt be az alkalmi sportruházatok széles piacán, termékei tökéletes minőségűek és igen népszerűek. A hazai internetes üzletekben kedvünkre találhatunk ruhát, táskát, edzőcipőt vagy hátizsákot a Puma logójával ellátva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.