Egyre több cég dönt úgy, hogy inkább a közösségi oldalak legnépszerűbb szereplőivel reklámozza a termékeit. Hogy milyen buktatói lehetnek ennek, akár a reklámozók, akár a fogyasztók szempontjából, arról dr. Krasznai Dóra jogász beszélt a Mokkában.
A jogász elmondta, hogy a véleményvezéreknek jelezniük kell minden alkalommal, amikor reklámoznak, mivel ha ezt nem teszik, az félrevezetésnek minősülhet a fogyasztókkal szemben. Érthetően és láthatóan kell jelezni a posztban, hogy reklámról van szó.
Dr. Krasznai hozzátette, az influenszer akkor büntethető, ha nem tartja be a szerződésben foglaltakat, hogy mit és hogyan reklámozhat, illetve ha túlterjeszkedik azon, ami le volt fektetve a szerződésében, és ezzel jogszabályt sért.
Azonban abban az esetben, ha egy termékről utólag kiderül, hogy például egészségkárosító hatása van, nem a terméket reklámozó influenszert, hanem az őt foglalkoztató szolgáltatót veszik elő. A büntetés mértéke pedig akár a nettó bevétel 10 százaléka is lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.