Az üzleti és otthoni biztonságtechnikai szoftvermegoldások nemzetközi szállítója, az ESET közölte, hogy az kiberbűnözők az áldozataikat többnyire e-mailekkel, telefonhívásokkal vagy sms-ben keresik fel. A leggyakrabban azzal, hogy nyaralást nyertek és pénzt kérnek különféle jogcímeken, például mint a nyaralási illeték. Fontos, hogy már itt kapcsoljunk, pláne, ha nem is vettünk részt semmiféle nyereményjátékon.
A csalások jellemzője, hogy utazási irodák, repterek lemásolt oldalaira irányítják az áldozatot. Ezek a felületek valóban meggyőzőek, így akik nem jönnek rá azonnal, hogy csalókkal van dolguk, sokszor csak a reptéren szembesülnek azzal, hogy át lettek verve - írja a Travelo.
Előfordul olyan is, hogy a csalók az interneten hirdetett, magántulajdonban lévő, bérelhető nyaralók tulajdonosai nevében adnak fel hirdetést vagy egyszerűen fiktív szállásokat hirdetnek meg: ez esetben már csak a megérkezéskor szembesül az utazó az átveréssel. Vagy azzal, hogy a ház nem kiadó vagy már kiadták (a valódi tulajdonosok), vagy pedig azzal, hogy az adott szálláshely nem létezik.
Csizmazia-Darab István az ESET kiberbiztonsági szakértője azt javasolja, mindig ellenőrizzük utazási cégek, szállodák és utazási irodák hitelességét. Ne válaszoljunk kéretlen üzenetekre és pláne ne fizessünk. A szakember szerint, hiába kecsegtető az alacsony ár, ami túl olcsó, az általában nem valós, így ne dőljünk be ezeknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.