Az S-es az új L-es? - Hatalmas a kavarodás a ruhák számozásánál

Forrás: Shutterstock -
csípőbőség mellkörfogat Egyesült Királyság ruha ruhaméret
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Bizonyára már veled is előfordult, hogy az egyik üzletben a 36-os, a másikban pedig a 40-es ruhák jöttek rád. Esetleg bizonyos darabokból M-eset, másból L-eset kell vásárolnod, így amikor ruhát rendelsz az interneten, tulajdonképpen nem lehetsz benne biztos, jó lesz-e a kiválasztott darab mérete. Persze, ha túl kicsi vagy túl nagy, ami a csomagban van, visszaküldheted, de végeredményben ez mégiscsak bosszúságot jelent. De vajon mi áll a méretezési problémák hátterében és mi lenne – ha lenne egyáltalán – megoldás?  

Felmérések szerint az Egyesült Királyságban az interneten vásárolt ruhák több mint egyötödét visszaküldik, amelyek leggyakoribb oka a helytelen méret vagy a rossz szabás. Ez annak ellenére történik így, hogy a nők általában tisztában vannak azzal, hogy mekkora ruhát hordanak.

Nem ritka, hogy amit boldogan rendelünk meg, végül csalódást okoz Forrás: Thinkstock

Azzal a megdöbbentő ténnyel is gyakran szembesülünk, hogy amíg eddig például 40-es nadrágot viseltünk, bizonyos üzletekben a 38-as is lötyög rajtunk, holott pontosan tudjuk, hogy egy dekát sem fogytunk.

Jól jöhet más tapasztalata

A tiktokerek és az Instagram-tartalomgyártók gyakran felhívják a figyelmet a méretezési problémákra: megosztják követőikkel, hogy az adott darabból a valós méretüknél nagyobbat vagy kisebbet rendeljenek.

Susie Orbach pszichoterapeuta azt állítja, lehet, hogy a méretezéssel a gyártók a vásárlók hiúságát legyezgetik, de egyben az arra hajlamosaknál testképzavart is kialakítanak.

Sokan eddig a ruhaméretük alapján határozták meg magukat a vékony-sportos-test skálán, de ma már ez sem ad támpontot azoknak, akik a tükörbe nézve tévesen ítélik meg a látottakat.

Hasznos, ha tudjuk, mekkora a mell-, derék- és csípőbőségünk: pláne, ha az áruház ezeket is feltünteti Forrás: Shutterstock

Összefoglalva: a legtöbb nő a tapasztalatai alapján úgy érzi, semmi segítséget nem kap ahhoz, hogy milyen méretet rendeljen az interneten vagy hanyas ruhát vigyen a próbafülkébe. Az online vásárlás esetén tehát célszerű olyan oldalakat előnyben részesítenünk, ahol a derék-, csípő- és mellkörfogat adatok, valamint a ruha hossza is meg van adva. Ha üzetben vásárolunk, mindig próbáljuk fel a kiválasztott ruhát, a próbafülkébe pedig bátran vigyünk be több méretet is, és ne csodálkozzunk, ha a ruhán található szám köszönö viszonyban sincs az eddig viselt darabjainkkal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.