Dr. James Hamblin orvos azt állítja, hogy ha túl sok időt töltünk a testünk ápolásával, az káros lehet az egészségünkre.
A The Aspen Institute-nak adott, a YouTube-on megjelent interjúban az orvos azt mondta, hogy a fogmosásnak, kézmosásnak egyértelmű egészségügyi haszna van, de a legtöbb tisztálkodószer semmi pluszt nem ad hozzá a személyes higiéniához. Szerinte a drogériákban kapható egyéb termékeknek valójában semmi köze nincs az egészséghez.
Számításai szerint, ha minden nap fél órát töltünk zuhanyozással és termékek felvitelével, akkor
életünk során több mint két évet fordítunk az ápolással kapcsolatos tevékenységekre,
ami azért is aggasztó, mert akár káros is lehet az egészségünkre.
A bőr az első védelmi vonal a betegségek ellen, s noha a kézmosás szükséges és hasznos, a szakember szerint minél többször mosunk kezet, annál kiszolgáltatottabbá válhatunk, mivel a jó baktériumokat és organizmusokat is lemossuk a mindenféle fertőtlenítő készítményekkel.
Az orvos úgy gondolja, hogy az olyan állapotokat, mint az allergiás nátha, az asztma és az ekcéma, az antibakteriális szappanok túlzott használata okozhatja.
Azonban más ápolási termékek, mint a sampon, tusfürdő és dezodorok is okolhatóak a problémáinkért.
Dr. Hamblin azoknak, akik a szagok miatt aggódnak elmagyarázta, hogy az ember mindenekelőtt állatok, és az állatoknak szaga van.
A lábunk „szagos" az olyan baktériumoknak köszönhetően, mint a Bacillus subtilis, amely erős gombaellenes tulajdonságokkal rendelkezik.
Ugyanakkor az orvos szerint nincs semmi baj azzal, ha valaki pénzt költ tisztasági szerekre, de ő maga ahelyett, hogy rengeteget költene saját ápolására, inkább vízzel öblíti le magát annak érdekében, hogy tisztán és egészségesen tartsa a testét. Dr. Hamblin azt is elárulta, hogy öt teljes éven át nem zuhanyzott.
Ám arra is figyelmeztet, hogy az antibakteriális szappannal történő kézmosás szigorú szabályainak betartása, különösen a Covid fényében, továbbra is kulcsfontosságú – írja az Express.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.