A január már tíz éve a veganuár nevű kihívás időszaka, melynek célja, hogy ebben a hónapban kipróbálj néhány vegán receptet, esetleg az életmódot magát is. Az, hogy kimozdulsz a komfortzónádból és új ételekkel kísérletezel, több szempontból is jót tesz számodra. A növényi alapú táplálkozásért többek között a bőröd és a bélflórád is hálás lesz.
A Lidl a fenntartható fogyasztás és táplálkozás elősegítése érdekében több úttörő lépést tett. A vállalat azon dolgozik, hogy 2025-ig a tudatos és fenntartható életmódhoz a legjobb termékválasztékot kínálja vásárlóinak a Planetary Health Diet (bolygóbarát egészséges étrend) táplálkozási modell alapján.
Többek között az egyik fontos lépés, hogy januártól a sajátmárkás Vemondo márkanév alá tartozó vegán élelmiszerek árát csökkentik. A termékeket ugyanolyan kedvező áron kínálják majd, mint az állati eredetű megfelelőjüket. A Vemondo kínálatában található többek között pizza, toastsonka, szendvicsfeltét, bio zabital, bio zabtejszín, vegangurt, és a pikáns vegán rudacska, a vegán burger, valamint a vegán lasagne is.
A tudatos és fenntartható fogyasztás akkor válhat széles körben elterjedtté, ha az azt támogató étrend mindenki számára megfizethető és könnyebben hozzáférhető lesz. Eddig a vegán alternatív termékek jellemzően drágábbak voltak az élelmiszer-kiskereskedelemben, mint a hasonló állati eredetű termékek. A Lidl ezen szeretne változtatni, ezért úttörő lépésként megkezdtük az árak egységesítését. Bízunk benne, hogy ezáltal egyre többen döntenek a fenntartható alternatívák és így a fenntartható táplálkozás mellett
– emelte ki Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője, hozzátéve, hogy eddigi tapasztalataik alapján a vegán termékekre egyre nagyobb a kereslet. Döntésükkel szeretnék megkönnyíteni a növényi alapú termékek elérhetőségét, és valódi választási lehetőséget nyújtani a vásárlóknak árbeli különbségek nélkül. Ezt a célt segítik majd az évente több alkalommal indított akciós témahetek is, a vegán, a vegetáriánus és az alternatív, környezetbarát táplálkozás népszerűsítése érdekében.
A Lidl még 2020-ban indította el saját vegán márkáját, a Vemondo-t azzal a céllal, hogy szélesebb alternatívát kínáljon a vegán, vegetáriánus és a növényi termékeket előnyben részesítő vásárlók számára.
Próbáld ki ezeket a recepteket a Lidl konyha és Széll Tamás segítségével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.