Azt szoktuk meg, hogy a légiutas-kísérők nyugodtak és összeszedettek, sosem aggódnak. Ha azonban azt vesszük észre, hogy megnézik a szárnyat, akkor vészhelyzet van.
Az egyik legnyilvánvalóbb jele annak, hogy gond adódott repülés közben az, ha kioldódnak az oxigénmaszkok. Ez akkor következik be, ha valamilyen oknál fogva csökken a nyomás az utastérben. Ilyenkor a pilóta lejjebb ereszkedik, ott több az oxigén. De van más jel is, ami veszélyt jelezhet, ez a légiutas-kísérők viselkedésében keresendő.
Ha a vezető légiutas-kísérő megjelenik a folyosón, és aggódva pillant ki az ablakokon, akkor a pilóta kérését teljesíti, és ellenőrzi a motort"
Persze, ha kigyullad a motor, azt mindenki látja, ezekben az esetekben inkább rejtett hibákról lehet szó. A szakértő hangsúlyozza, hogy mindenképpen maradjuk nyugodtak, akkor is ha a kifelé kémlelő stewardesst látjuk, ugyanis statisztikailag sokkal nagyobb biztonságban vagyunk egy repülőn, mint egy autóban. Ráadásul egy hibás hajtómű még nem ad okot aggodalomra, egy repülőnek kettő van belőle, egy is elegendő a biztonságos leszálláshoz.
Ez is érdekelhet:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.