A legtöbb ember bűntudatot érez, ha túlzásba viszi bizonyos finomságok fogyasztását. Ugyanakkor a cukormentes, diétásnak számító light változatokra térve a többség úgy hiszi, bátran fogyaszthat ezekből többet is, így végül nem történik meg a kívánt fogyás, sőt: akár súlygyarapodásra is sor kerülhet.
„Mindegy, hogy chipsről, csokoládéról vagy üdítőről van szó, az ember hajlamos többet fogyasztani ezekből a light címke hatására, így gyakoribb a végén a hízás, mint a fogyás” – foglalja össze a lényeget a kutatást vezető Joost Pennings marketingprofesszor, a Wageningeni Egyetem munkatársa. A friss kutatás arra is rámutat, hogy nemcsak a kezdeti örömről van szó, hogy végre bűntudat nélkül fogyaszthatjuk kedvenc ételeinket, hanem ez a magatartás egy évvel a váltást követően is megfigyelhető még, és vélhetően a későbbiekben sem változik.
Átlagosan a korábbihoz képest 13 százalékkal több kalóriát fogyasztanak az első évben azok, akik éppen egészségük és testsúlyuk optimalizálása érdekében váltottak a light címkével ellátott termékekhez.
Az élelmiszeripar szívesen profitál a bűntudatból, amelyet a cukros, zsíros ételek fogyasztásakor érzünk, ezért ma már számos ételnek létezik light verziója is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.