A munkahelyi kollégák ugyanis sokszor legalább olyan éretlenül tudnak viselkedni, mint az osztálytársak. A Notre Dame Egyetem Mendoza Gazdasági Iskolájának tudósa, Timothy Judge és Brent Scott, a Michigan Állami Egyetem kutatója közösen vizsgálták meg a vonzerő és a munkahelyi terror közti kapcsolatot.
A Human Performance című tudományos szaklapban nemrég megjelent kutatás szerint a külső legalább akkora szerepet játszik abban, hogyan kezelnek valakit a munkahelyén, mint a személyiség. A kutatók összesen 114 egészségügyi dolgozót interjúvoltak meg és főleg arra voltak kíváncsiak, kollégáik milyen gyakran kegyetlenkednek velük, mikor bántják meg, és hogyan csúfolják ki őket mások előtt. Ezek után a résztvevőket nem ismerő önkéntesek digitális fotók alapján ítélték meg az interjúban részt vettek fizikai vonzerejét.
"Kutatási eredményeink szerint a kevésbé vonzó külsővel megáldottak sokkal gyakrabban lesznek munkahelyi terror áldozatai, mint az előnyös külsejűek" - nyilatkozta Judge. "A társadalom nemcsak, hogy másként ítéli meg a vonzó és nem vonzó dolgozókat, de az emberek ezek szerint az előítéletek szerint is viselkednek velük."
A vonzó emberek általában magabiztosabbak és biztosabbak saját képességeikben, emiatt a legtöbben intelligensebbnek és erkölcsösebbnek tartják őket, mint a kevésbé vonzóakat. Vannak kutatási eredmények, amelyek arra utalnak, hogy a vonzó emberek látványa még a kedélyállapotra is jótékony hatással van.
"Mivel a szépség a legtöbb munkahelyen nem alapkövetelmény, a mostani kutatási eredmények rendkívül problémásak társadalmi szempontból" - vélekedett Judge. "Sőt, sajnos a mostani eredmények alapján úgy tűnik, a külső megjelenés nagyobb befolyással van a legtöbb emberre, mint azt gondolni mertük volna. Erre a problémára nincs egyszerű megoldás. Az első lépés természetesen a felismerés. Ha felismerjük az előítéleteinket és hibáinkat, sokkal könnyebben szállhatunk szembe velük, valamint a szépség befolyásoló erejével is."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.