A mai világ gigantizmus-betegségben szenved, melynek következménye, hogy mindenből nagyobbat és nagyobbat szeretnénk. Nem csoda, hogy ez a nézet befolyásolja a hímvesszőről alkotott általános véleményt is: vagyis az a jó pasi, akinek nagy a harmadik lába. Ennek nyomán pedig sokan olyan tulajdonságokat társítanak a nagy hímvesszőhöz, mint a férfiasság, a lovagiasság - és sokan azt hiszik, hogy akinek nagy a pénisze, az jó szerető. Ezzel szemben az ókori görögök kissé másképp vélekedtek.
Persze a „nagy" és a „kicsi" elég szubjektív fogalmak, ám azt le kell szögezni, hogy az ókori görögök nem ábrázolták a férfiakat sokkal kisebb pénisszel, mint amilyennel a valóságban rendelkeztek. Sokakat megtéveszt, hogy nyugalmi állapotban formálták meg a hímvesszőt, nem pedig akkor, amikor erigált állapotban vannak. Ez pedig egyáltalán nem véletlenül történt így, ugyanis akkoriban teljesen más tulajdonságokat párosítottak a nagy és a kicsi hímvesszőkhöz.
A görögök ostoba, primitív, rút ösztönlényeknek gondolták a nagy péniszű férfiakat. Ennek egyik oka a barbár népek péniszorientált termékenységkultusza lehet, amelytől a görög kultúra igyekezett a lehető legjobban elhatárolni magát. Így tulajdonképpen a felsőbbrendűségüket szerették volna azzal fémjelezni, hogy a hiteles, érzelmes és gondolkodó férfiakat rendre kis hímvesszővel ábrázolták.
A kis pénisz híres példája Michelangelo Dávid-szobra, melyről egy érdekes elmélet is született. 2005-ben két firenzei orvos közzétett egy dokumentumot, amelyben azt állították, hogy Dávid pénisze azért lett olyan kicsi, mert nagyon szorongott, mialatt a szobrot készítették. Elölről nézve Dávid arca valóban rémült, és aggódónak tűnik az óriás Góliáttal való küzdelme miatt. Az orvosok azt állítják, hogy Michelangelo minden részletet összhangba hozott amiatt, hogy a szobor híven tükrözze a félelem és a feszültség valamennyi tünetét - beleértve a nemi szervét is.
Ennek ellenére azért akadtak a görög művészetben olyan szobrok is, amelyeket kifejezetten nagy nemi szervvel ábrázoltak. Ilyenek például a szatírokat ábrázoló alkotások, illetve Priapus isten szobrai is. Ezek a művek valódi fallikus szimbólumok.
A rómaiak sem vetették meg a nagy péniszű szobrokat, bár eleinte tulajdonképpen csak divatból követték a "görög trendet", később azonban ez olyan erőteljes hatást gyakorolt a férfiábrázolásra, hogy utóbb a reneszánsz szobrászatban is gyakran megjelent.
Ez is érdekelhet:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.