5+1 szabály betartása, amivel könnyebbé teheted a pincérek életét

pincér, szomorú pincér, vendéglátás, étterem, felszolgáló
Shutterstock/Copyright (c) 2021 Marian Weyo/Shutterstock. No use without permission. - Marian Weyo
vendég étterem szabály pincér
Habár sokat lazultak az évek során az éttermi szabályok, azért vannak olyan előírások, amiket érdemes lenne betartani: így kaphatja a vendég a legjobb minőséget, és így lesz mindenki számára élvezetes az élmény.

Volt idő, amikor sokkal szigorúbb szabályi voltak az étterembe járásnak, de annak mindenképpen, hogy ott hogyan viselkedjünk. Mára ez sokat lazult, a koronavírus után pedig még több szokást, előírást rúgtunk fel, hiszen mindenki örült annak, hogy végre ismét élettel telivé váltak a kongó éttermek és bárok. És habár az nem baj, hogy  oldottabb lehet a hangulat vacsorázás közben, azért akadnak olyan szabályok, amiket még mindig érdemes lenne betartani. Ezekről beszélt Matt Batt, aki az éttermekben szinte minden elképzelhető munkakörben szerzett már tapasztalatokat.

Figyeljünk a telefonhasználatra

"Abból, hogy az emberek mit csinálnak a telefonjukkal, meg lehet mondani, hogy milyen lesz kiszolgálni azt az asztalt" - mondta Batt. Úgy véli, ha az emberek a telefonjukra figyelnek, akkor nehézkes lesz a kommunikáció. 

Fontos lenne legalább akkor lerakni az eszközt, amikor a pincér az asztalhoz lép. "Ők azért vannak ott, hogy segítsenek abban, hogy jó élményben legyen részed. Ha a fennmaradó időben a telefonozni akarsz, hát legyen" 

- mondta. A fotózással azonban sokkal óvatosabbnak kell lenni, főleg, ha egy fine dining étteremben vagyunk, ugyanis a céljuk az, hogy minél hamarabb az asztalra tegyék az elkészült ételt, vagyis a kiadóablaknál való fotózás egyáltalán nem elfogadható. 

Ne féljünk kérdéseket feltenni

Vannak olyan éttermek, amelyeknek az étlapjai meglehetősen homályosak, fantázianeveket tartalmaznak. Ezekről nemcsak szabad kérdéseket feltenni, hanem kell is, hiszen 

a vendégek frusztráltak lehetnek attól, ha nem azt kapják, amire a menü alapján számítottak. Jobb ezeket a helyzeteket megelőzni,

 és kérdezni, hogy az étkezés végén mindenki elégedett lehessen.

Ne vigyük túlzásba az italozást

Az éttermek nem kocsmák, vagyis jobb, ha az elfogyasztott ital mennyiségére odafigyelünk, különben meglehetősen kellemetlen szituációban találhatjuk magunkat. 

Ne kérj túl sok kóstolót

"Az egyik legfrusztrálóbb dolog, amit egy sörfőzde éttermében dolgozva tapasztaltam, hogy az emberek először mindent meg akartak kóstolni" - mondta Matt. "Ha kóstolót rendelnek valamiből, az ugyanannyi munkát jelent a felszolgálónak."

A vendégnek nincs mindig igaza

"Vannak ésszerű határok, amelyekről szerintem sokan megfeledkeznek, mert azzal vannak elfoglalva, hogy azt hiszik, azt csinálhatnak, amit akarnak, mert ők a vendégek" - mondta a szakértő. Előfordult már, hogy a tiszteletlenül viselkedő, részeges vendégeket bizony kitették az étteremből. 

Ne fizess több kártyával

Ugyan a számlák elosztása ma már könnyedén megy, nem tanácsos több kártyával fizetni, bár ha előre jelezzük, akkor megoldható. "Amíg a felszolgálónak nagyjából akkor jelzed, amikor leülsz, vagy amikor rendelsz, addig ez egyáltalán nem probléma" - mondta Batt a Huffington Postnak


 


 


 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.