Bevételkiesést nem, extra kiadásokat viszont jelentett a BKV-nak, hogy elhúzódott a kettes metró új, Alstom gyártmányú szerelvényeinek, illetve az azok működését irányító, Siemens biztosító- és irányítóberendezések működésének összehangolása - tudósít a Világgazdaság.
A laphoz egyre több műszaki problémáról érkezett hír. Ilyen az új járművek ajtajának rossz időben és helyen történő nyílása, záródása, a nem megfelelő helyen való megállás. Állítólag előfordult, hogy megállás nélkül száguldott át egy szerelvény egy megállón, mert sem az irányítórendszere, sem a vezetője nem tudta lefékezni. Még sínt is kellett hegeszteni. A műszaki problémák miatt nemrég Budapesten tárgyalt a Siemens egyik magas beosztású vezetője is, de a cég szerint ez nem rendkívüli eset.
A BKV-nál hangsúlyozták, hogy a biztosítóberendezés és a vonatvezérlő rendszer beüzemelésének itt alkalmazott módszere megegyezik a világ más metróinál alkalmazott eljárásokkal. Közben vasárnap délben már megindult az utasok szállításával folyó, utasforgalmi teszt, amely várhatóan egy évig tart - írja a lap.
A Blikk pedig úgy értesült, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálatot indított, hogy valóban hibásak-e a 40 milliárd forintért vásárolt, még alig futott Alstom metrók kerekei. Egyre többen panaszkodnak ugyanis a rossz kerekek okozta zajra. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője a napilapnak az mondta, kerékkopás okozza a hangot. A BKV tagadja, hogy probléma lenne az Alstomokkal. Egy, az interneten terjedő videó azonban nem erről tanúskodik...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.