A Centrál Színház hagyományaihoz hozzátartozik a nevettetés. A Black Comedy trükkös komédia - ahol az lát, aki sötétben van, és ha fényforrás villan, csökken a világosság.
De ne rohanjunk ennyire előre, hiszen már az előadás kezdete sem szokványos, egy mini koncertbe csöppenünk. (Ha az a típus vagy, aki az utolsó pillanatban éri el az előadást, vagy pláne, a jegyszedő kisasszony zseblámpájának fénye mellett botorkál a helyére, ezúttal változtass a szokásodon.) Háromnegyed hétkor ugyanis felcsendülnek a Beatles legnépszerűbb slágerei egy alkalmi formáció tolmácsolásában: a BlackBirds két tagja mellett Simon Kornél és Vári-Kovács Péter játékát élvezheted - a tízéves bandának hamarosan szülinapi koncertje lesz a Centrál színpadán.
Aztán teljes sötétség borul nézőtérre és színpadra, és elindul a darab. Hangokat hallunk, egy férfi és egy nő beszélget arról, hogy nem lesz-e baj abból, hogy elcsenték a szomszéd bútorait. Aztán újra látunk - két színészt, akik viszont úgy tapogatóznak, mintha vaksötétben lennének. (Áramszünetnek mondják, de ezt csak a színészek játéka érzékelteti, a színpad fényárban úszik.) És elindul ez a kifordított játék: ha fényforrás villan, sötétebb lesz, ha elfújják a lángot, a színpad világosodik, a szereplők viszont látszólag akkor kerülnek sötétbe. Remek helyzetkomikum, a közönség veszi a lapot, a színészeknek jutalomjáték "nem látni" és vakon tapogatózni a lámpafényben.
London lepukkant negyedében élő főhősünk (Schmied Zoltán) egy meg nem értett szobrászművész, akinek az estéje egyre bonyolultabb, hiszen az áramszünet kellős közepén befut leendő apósa, aztán a milliárdos műértő, aztán eggyel több nő, mint kellene, merthogy az ex is betoppan - akinek aztán végképp nem kellene. Ugyancsak megérkezik a szomszéd (Simon Kornél), akinek kölcsönvették a holmiját, a szomszéd néni (Borbás Gabi), aki életében először most néz a pohár fenekére, és persze a villanyszerelő, akit milliárdosnak néznek, pedig csak műértő, aki filozófiát tanított Németországban, mielőtt villanyszerelő lett Angliában.
S miközben a nézőtéren csak a vak nem látja, hogy mi történik a londoni kislakásban - a szereplők egytől egyik képtelenek a saját helyzetük felismerésére. Egy valakit kivéve, az exet. Na, ő lát. Látja, hogy a pasija kilépne a kapcsolatukból, már az utódját is megtalálta, de látja azt is, hogy az a nő nem tud az ő helyébe lépni. Az exet Liptai Claudia alakítja. (Megjegyzem, már azért az élményért érdemes ellátogatni a Centrál Színházba, hogy a műsorvezetőt a tévé helyett a színpadon lásd.) Míg kollégái egy harsányabb, vásári komédiát játszanak, Liptai mintha egy másik színdarabban lenne - teljesen természetes, nem tapogatózik, nem játssza el a sötétséget. Karaktere lát, és éppen ezért az ő feladata, hogy megoldja a kialakult helyzetet.
Ki kell emelnem még Borbás Gabi játékát (Miss Furnival karakterét felváltva játssza Pokorny Liával). Bár berúgni persze hálás szerep, de a színésznő még annál is remekebbül oldja meg - a közönség vastapssal hálálja meg azt, hogy magára ismerhet a figurában, aki az alkoholtól látóvá válik és ráébred arra, hogy lehet ugyan jó arcot vágni a változásokhoz, de azért örülni nem mindig tudunk neki. És hogy mióta felbukkantak a Beatles-fiúk (vicces utalás az est kezdetére), azóta mindenkinek minden megengedett...
A szereposztást és a műsort itt találod, a könnyed komédiához jó szórakozást kívánok!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.