Általában egy repülőgépen két ilyen készülék van. Az egyik a pilótafülkében elhangzottakat, a másik a repülési adatokat rögzíti. Az egyiptomi hatóságok korábban csak az egyik megtalálásáról adtak hírt.
Az ország kormányfője ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a fekete dobozok adatainak megvizsgálása nélkül nem lehet megállapítani a katasztrófa okát, de szerinte nincs ok azt hinni, hogy valamilyen "rendellenes" cselekedet áll mögötte.
Párizsban bejelentették, hogy a francia repülésbiztonsági ügynökség (BEA) egy szakértőcsoportot küld Egyiptomba vasárnap. A mérnökök együtt fognak működni német és orosz kollégáikkal a helyszíni vizsgálatokban.
Szombaton a lezuhant repülő másodpilótájának felesége, Natalja Trukacseva az orosz NTV-nek nyilatkozva azt mondta: férje még a felszállás előtt arra panaszkodott, hogy a repülőgép műszaki állapota sok kívánnivalót hagy maga után. A gépet üzemeltető orosz légitársaság ugyanakkor azt közölte, hogy a repülő jó állapotban volt, 2014-ben elvégezték rajta az előírt műszaki karbantartási munkákat, pilótája pedig igen nagy tapasztalattal rendelkezett: 12 ezer órát repült már, ebből 3900-at a lezuhant géppel megegyező típusúakon, Airbus A321-eseken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.