Egy közlekedési mérnökkel folytatott beszélgetés során kiderült, hogy valószínűleg több tényező is szerepet játszott a Veronában történt tragédia kialakulásában. Karlovitz Kristóf véleménye szerint a busz jobb első kereke egy lassú defektet kapott. Egy darabig ez nem volt érzékelhető, csak akkor, amikor a tönkrement gumiabroncs felhevült.
Amikor a jármű a híd tartópilléréhez csapódott, az üzemanyagtartály megsérült, ezért a kifolyt gázolaj könnyedén érintkezhetett a felforrósodott gumiabronccsal, de az ütközéskor keletkező elektromos szikra is belobbanthatta az üzemanyagot. A felcsapó lángok pedig elképesztő sebességgel terjedtek végig a busz alvázán, ezért nem tudtak mindannyian megmenekülni. A lángok miatt eldeformálódott buszba egy 15 éves fiú be is szorult, de őt sikerült megmenteni.
Egy másik szakértői vélemény is napvilágra került. Pausz Ferenc szerint furcsa, hogy egyáltalán nem találtak féknyomot a helyszínen. Lehet, hogy a sofőr egyáltalán nem fékezett, de azt sem zárja ki, hogy
a buszvezető elaludt a volán mögött.
A közlekedési mérnök azonban azt sem zárta ki, hogy esetleg meghibásodott a jármű fékrendszere, bár azt hangsúlyozta, hogy egy ütközéses baleset nem szokott kigyulladást eredményezni – írta meg az InfoRádió.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.