A fiatalember milliókat kereshet a kijevi szereplésnek köszönhetően, amelynek elsősorban a reklámértéke a megfizethetetlen, köszönhetően ennek a hatalmas show-nak, amelyet nem csak a résztvevő 42 országban, de Kínában, Új-Zélandon és az Egyesült Államokban is közvetítenek, így több mint 100 millió emberhez jut el - írja a Blikk.
A lap által megkérdezett szakmabeliek szerint az Euróvízió több millió, akár tízmillió forintot is hozhat Joci konyhájára.
"Nagy előny Pápai Joci nak, hogy versenydala, az Origo zenéjét és szövegét is ő írta, így nemcsak az előadói, de a szerzői jogdíjjal is számolhat. Ám hiába érhet mondjuk egy ilyen dal akár másfél-két milliót is, az átalakult zenei piac miatt Jocinak akkor is csak 6-800 ezer forint üti a markát az Origo után egész éves jogdíjként" - jelentette ki egy zenei menedzsmenttel foglalkozó cég tulajdonosa.
"A pénz egy részét, úgy harminc-negyven százalékot leveszi a kiadó, amely komolyan megkéri az árát annak, hogy befektet egy előadóba, finanszírozza a klipjeit, a fotózását, a stúdiót. Emellett ott a koncerteket szervező cég, illetve a menedzser, ők szintén rendszeresen részesülnek a sikerek miatti bevétel bizonyos százalékában. Az utóbbi időben pedig bejöttek a képbe az úgynevezett publisher cégek, amelyek az internetes (iTunes, Spotify, YouTube) felületek bevételeinek behajtásában segítenek, persze nem ingyen. Ezek után a legjobb esetben is maximum a bevétel fele marad egy előadónál, de van, hogy kevesebb" - tette hozzá bennfentesünk.
De akkor miért éri meg? Erre egy másik szakember adta meg a választ, aki elárulta, az Eurovízión való részvétel és esetleges jó helyezés a fellépések esetén térül meg.
Több a megkeresés és az előadó ilyenkor esetleg gázsit is emelhet. Nem is beszélve, hogy még évekkel később is hívják Európa-szerte eurovíziós rendezvényekre, amelyek szintén jó bevételt jelentenek. Igazán ebben van pénz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.