Ilyen eredményeket ért el eddig a #metoo mozgalom

kutatás metoo
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
#Metoo, azaz #enis. Felfigyelt a magyar internet, és megosztozik az üzeneten. Egy, a közösségi médiára optimalizált hívószóban koncentrálódik a bántalmazás, a nők (és férfiak) elleni szexuális erőszak társadalmi problémája. Hashtag mögé tettük a múltat. De hol tart a kampány? És vajon hol tart a cél?

Az elmúlt közel 10 napban (2017. október 13. és október 23. között) több mint

1200 alkalommal posztolták

a magyar nyelvű interneten a metoo hashtaget, legyen szó a közösségi média különböző platformjairól (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter) vagy más online felületekről, mint például hírportálok, blogok, fórumok, derül ki a SentiOne kutatásából. A szoftver kizárólag a publikusan közzétett szöveges tartalmakat látja, így a szám valószínűleg még ennél is sokkal magasabb a privát oldalakon megosztott kapcsolódó üzeneteket tekintve (a privát oldalak publikusra állított bejegyzései is ebbe az utóbbi körbe tartoznak).

A téma könnyedén adaptálódik a különböző online struktúrákba, az üzenet pedig ugyanúgy megtalálja a helyét a hírszolgáltató portálok hasábjain, mint a YouTube videókban vagy épp az Instagramon.

Döbbenetesen sokan reagáltak a #metoo mozgalomra Forrás: SentiOne

A kampány október 16-án indult, majd az ötletet, a kezdeményezést online világ közönsége közössé tette a közösségi médiábant (ezt a Facebook kék csúcsai is jelzik a grafikonon, melyek átvették a vezető szerepet), így validálva egy komoly társadalmi jelenség, probléma online és közösségi háttértámogatásának - vagy akár irányításának - burjánzó erejét.

Pethő Anita irodalomtörténész, Tatjana Gucu olimpiai bajnok tornásznő, Vera Jourová uniós gazságügyi biztos, Sárosdi Lilla, Nyáry Krisztián író, Török-Illyés Orsolya, Horányi Juli és Teszári Nóra..., hogy csak néhányat említsünk a kezdeményezés mellé álló, és korábbi atrocitásokat nyíltan felvállaló közszereplők közül.

Október 21-én pedig a új kontextust teremtett egy pszichológus, aki a gyerekkorba emelte át a témát - az esetenként ugyanúgy érintett, mégis tehetetlen gyermekek (nem létező) lehetőségeiről beszélve.
A grafikon negatív csúcsot jelző (piros) hulláma jól mutatja a friss szemszög "téma megújító" erejét (a piros szín a tartalom és az e köré épülő kontextus negatív hangvételét indikálja)

Több olyan híres ember is nevét adta az ügyhöz, akik hasonló szörnyűségeket éltek át Forrás: SentiOne

A legtöbben Facebookon tettek hashtag vallomást, de a Twittert is sokan választották online sorközönségnek.

A Facebook vezet, de A Twittert is rengetegen használták Forrás: SentiOne

Oroszlán Szonja megszólalt a molesztálásokkal kapcsolatban

Oroszlán Szonja hosszú Facebook-posztban mondta el véleményét az egy-két hete kitört molesztálási botrányról. Ő nem érintett, soha senki nem bántotta, de szerinte a nők igenis tehetnek róla, ha egy férfi félreérti őket.
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.