Több mint 30 ember halálát okozta a Mornadi hídnak is nevezett genovai viadukt összeomlása, amely nem volt olyan váratlan. A hírek szerint a hatvanas években épült híd már az átadása után megsüllyedt, azóta pedig folyamatos túlterheltségnek volt kitéve. Mostanában pedig már naponta 25 ezer autó haladt át rajta.
Folyamatos karbantartás alatt állt: korrodálódott acélelemeit 1992 és 1994 között renoválták, de a további években is állandóan karbantartották, ám így is nagyon nehezen bírta a megnövekedett igénybevételt – írja az Index. Már 2014-ben azt írták róla, hogy ideje lenne felrobbantani, és már harminc éve megfogalmazódott egy elkerülő autópálya-rendszer a „Gronda di Genova" megépítésének terve. A híd túlterheltségének kérdése egy 2012-es genovai városi ülésen is előkerült, Giovanni Calvini, a gyáriparosok szövetségének helyi vezetője a Gronda megépítésének fontosságáról nyilatkozott: „Majd tíz év múlva, amikor összedőlt a Morandi híd, és órákat kell állnunk a dugókban, akkor jusson eszünkbe azoknak a neve, akik most azt mondták (a Grondára), hogy nem" – mondta akkor, és sajnos igaza lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.