Önzőbbé és materialistábbá válnak azok, akik luxusvalóságshow-kat néznek

Forrás: Gettyimages/Toofab/Instagram -
Kardashianék luxus kutatás valóságshow
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A London School of Economics tanulmánya szerint azok a médiatartalmak, amelyeknek a középpontjában a hírnév és a luxus áll, rontják a nézők szociális érzékenységét. 

A több mint 400 felnőttön végzett kutatásban a résztvevőket két csoportra osztották. Az egyik csoporttal luxustermékek és híres emberek fotóit nézették, a másik csoport tagjai semleges képeket kaptak. A kísérlet szerint az első csoport tagjainak már rövid idő alatt csökkent a szociális érzékenységük.

Forrás: Gettyimages/Toofab/Instagram

A tesztből az is kiderült, hogy a Kardashianok valóságshow-jának elkötelezett nézői sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az anyagi javak birtoklásának. A tanulmány szerint azok a médiatermékek, amelyek az anyagi javakat helyezik előtérbe, önzőbbé és antiszociálissá teszik a nézőket - ismerteti a felmérést a Nuus.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.