A százas listát Paul Thomas Anderson Vérző olaj című, 2007-ben bemutatott filmje vezeti. Az első tízben szerepel még sorrendben Steve McQueen 12 év rabszolgaság, Richard Linklater Sráckor, Jonathan Glazer A feszín alatt, Vong Kar-vaj Szerelemre hangolva, Michael Haneke Rejtély, Charlie Kaufman Kis-nagy világ, Barry Jenkins Holdfény és Lucrecia Martel Zama című filmje, valamint a tizedik helyen egy marionett akció-musical 2004-ből, az Amerika kommandó: Világrendőrség.
A Saul fia a 12. lett a The Guardian által felállított sorrendben. Nemes-Jeles László debütáló játékfilmje 2016-ban kapta meg a legjobb idegen nyelvű film Oscarját Hollywoodban. A Laokoon Filmgroup gyártásában, Röhrig Géza főszereplésével készült alkotást a kritikusok is a legfontosabb holokausztfilmek közé sorolták, több tucatnyi díjat, köztük a Golden Globe-ot is elnyerte.
A Saul fiát David Lynch Mulholland Drive című thrillere előzi meg, s mögötte olyan filmek címe olvasható, mint a Roma (Alfonso Cuarón), A nagy szépség (Paolo Sorrentino), A fehér szalag (Michale Haneke), a japán Mijazaki Hajao Chihiro szellemországban című animációja vagy a Lincoln Steven Spielbergtől.
Az első ötven film között van még Wes Anderson két alkotása, a Grand Budapest Hotel és a Tenenbaum, a háziátok is, Andrej Zvjagincev Leviatán című drámája, Lars von Triertől a Dogville, Martin Scorsesétől A Wall Street farkasai, Maren Ade Toni Erdmann című vígjátéka, Pedro Almodóvartól a Volver, és Linklater egy másik filmje, a Mielőtt lemegy a nap is. A listán a századik helyet Quentin Tarantino Volt egyszer egy Hollywood című filmje foglalja el.
A The Guardian kérdésére Paul Thomas Anderson elmondta, hogy miközben szerinte nem nehéz számos jó filmet találni a 21. század terméséből, elfogadja az első helyet. Mint hozzátette: régen nem látta a Vérző olajat, de mikor legutóbb megnézte, büszke volt és elégedett, és úgy érzi, a film valójában Daniel Day-Lewis nagyszerű alakítása révén hat. A film aktualitásával kapcsolatban elmondta: sajnos úgy látja, nem veszített az időszerűségéből, bár szívesen nézné inkább úgy, mint egy sci-fit vagy "egy visszaemlékezést arról, hogy egykor milyen őrültek is voltunk". A Vérző olaj Upton Sinclair 1927es Olaj! című regénye nyomán született. Paul Thomas Anderson a tragikus példázattal fejti ki a kapitalizmus kritikáját egy ember felemelkedésén és szükségszerű bukásán keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.