A teljesen automatizált szerelvényekkel működő párizsi 1-es metróvonal egyik kocsija a Louvre mögötti megállótól kezdve három állomást kihagyva továbbszáguldott és kis híján beleszaladt egy előtte haladó szerelvénybe. Csak a Diadalív előtti megállónál fékezett le, ahol végül leszállhattak a rémült utasok.
Az RATP párizsi közlekedési vállalat szerdán megerősítette az eset tényét és technikai incidensnek nevezte azt. Még ha az utasokra minden bizonnyal nagy hatással volt is az út, biztosítottak mindenkit arról, hogy nem voltak veszélyben. A cég szerint nem állt fenn annak kockázata, hogy a két szerelvény összeütközik, mert a jármű a biztonsági intézkedéseknek megfelelően megállt. Közlésük szerint rövidzárlat okozta a hibát.
A Solidaires nevű szakszervezet felszólította az RATP-t, hogy ne alkalmazzon többé vezető nélküli szerelvényeket. Pénzspórolás céljából ugyanakkor a sok utast szállító 4-es metrót is automata üzemmódra állítják át 2020-ban. Az 1-es és a 14-es vonal után ez lesz a harmadik vezető nélküli metróvonal Párizsban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.