A Gazdasági Versenyhivatal nagy büntetést szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára. Céljuk a kimagasló bírsággal az, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsák az online piacokon is.
Az eljáró versenytanács megállapítja, hogy az Alza.hu Kft. és az Alza.cz a.s. - 2018. január és 2019. február között hat alkalommal tartott –
a „Black Friday" kampányai népszerűsítésére szolgáló kereskedelmi kommunikációja során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott,
mert azt a benyomást keltette, hogy a fogyasztók jelentős mértékű, akár 80%-os kedvezményre tehetnek szert, holott a 80%-os kedvezmény a kampányokban részt vevő termékeknek csak egy igen szűk és atipikus körére volt elérhető.
Az eljáró versenytanács a fenti jogsértés miatt az Alza.hu Kft.- t és az Alza.cz a.s.-t egyetemlegesen
862.000.000,- Ft, azaz nyolcszázhatvankétmillió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezi. Emellett 30 millió forintnyi eljárási bírságot is kiszabott a vállalkozásra és cseh anyacégére, amiért a hatósági eljárás során a kérdéses kampányok költségadatait hiányosan, ellentmondóan adták meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.