A jelentés szerint ha egy ülő utas maszkot visel, akkor az általa kilélegzett részecskék mindössze 0,003 százaléka jut el a közvetlen utastársa feje körüli légzési zónába. Ez az arány akkor is ennyi, ha a gépen minden egyes ülés foglalt.
A United Airlines légitársaság Boeing 777-es és 767-es utasszállító repülőgépein végzett tesztek során mindössze egy fertőzött emberrel számoltak és nem szimulálták az utasok mozgásának hatását.
A vizsgálat csaknem hat hónapja alatt 300 tesztet végeztek a levegőben és a talajon.
A tesztek során az új koronavírussal azonos méretű részecskéket engedtek az utastérbe egy maszkkal ellátott próbababa száján keresztül. A többi ülésen érzékelők helyettesítették az utasokat.
Az eredmények szerint a maszkviselés akár a közvetlen utastársak köhögése esetén is segít minimalizálni a fertőzésnek való kitettséget.
A repülőgép gyors levegőkeringtető és szűrőrendszere az utastérben lévő részecskék nagyjából 99,99 százalékát hat percen belül kiszűrte.
A becslések szerint az átfertőződéshez szükséges "dózis" eléréséhez 54 órát kellene utazni egy repülőgépen egy fertőzött személy társaságában – írta az MTI.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.