Kedden fél négykor indult a budapesti Keleti pályaudvarról a Bécsen át Münchenbe tartó Railjet, de alig hagyta el az állomást, meg is állt Biatorbágy előtt, a nyílt pályán. Kiderült, hogy leszakadt egy felsővezeték, előttük pedig egy tehervonat áll a pályán, ezért vissza kell vontatni majd a szerelvényt. A kalauz közlése szerint ez 2-3 óra várakozással járt volna, ám sajnos éppen egy olyan helyen állt a vonat, ahol a vasúti pályát mindkét oldalon magas falak határolták. Nem volt térerő és áram sem, ezért a klíma nem működött, ablakot pedig nem lehetett nyitni. Hatalmas volt a hőség a vonaton, ami miatt többen rosszul lettek, kitört a pánik.
Az utasok kérték a kalauzt, hogy nyissa ki az ajtót, ennek a kérésnek végül egy szolgálaton kívüli rendőrnő adott nyomatékot: felmutatta az igazolványát, és felszólította a kalauzt az ajtók kinyitására. Ettől enyhült a felforrósodott levegő a vonaton, de a mosdókat így sem használhatták és a büfé is bezárt, vagyis mindenkinél annyi víz és élelem volt, amennyit magukkal vittek. Az utasok beszámolói szerint eközben a mellettük lévő másik sínpáron haladtak a vonatok - írja a Bors.
Többen leszálltak, és elindultak gyalog Biatorbágyra. Két óra múlva érkezett a mozdony, hogy Kelenföldre vontassa a személyszállító vonatot, ám mögé időközben beállt egy másik tehervonat. A dízelmozdony így a személyvonatot és a tehervonatot egyszerre próbálta elvontatni Budaörsig. Ott állították másik sínpárra a vonatot, ami így elindulhatott Győr felé. Bicskén az utasokat átszállították egy Intercity-szerelvényre. Este kilenc óra után érkeztek Győrbe, ahol azért érték el a szombathelyi vonatot, mert az egész vonalon hatalmas késéssel közlekedtek a szerelvények.
A MÁV hivatalos oldalán adott tájékoztatást az esetről, a felsővezeték-szakadás után óránként, két óránként közöltek friss információkat, de a közleményeket azóta eltávolították.
"Budaörs és Biatorbágy között egy tehervonat áthaladása közben leszakadt a felsővezeték, így a vonalon nem volt vonalfeszültség. A Keleti pályaudvarról 15:30-kor München felé elindult 68-as Railjet járat haladt a balesetben érintett tehervonat mögött, amit közben utolért a következő tehervonat, így a Railjet két tehervonat közé szorult. A vasúttársaság egy dízelmozdonyt küldött a helyszínre, ami a Railjet-szerelvényt és a mögötte várakozó tehervonatot összekapcsolva húzta vissza Budaörsig. A Railjet Budaörstől Bicskéig a másik vágányon közlekedett, onnan utasai a Bicskéről Sopronba induló Soproni Közgáz IC-vel (IC 946) utazhattak tovább Győrig. A vezetékszakadás következtében több járat is kimaradt, köztük több nemzetkeközi vonat is, az elindult járatokon és a szárnyvonalakon 60-120 perces késésekkel kellett számolni" - állt az egyik tájékoztatásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.